بازار عرضه زیره سیاه عمده

عمده ترین زیره سیاه موجود در بازار ادویه و خشکبار ایران از کشورهای همسایه وارد شده و با کیفیت های مختلف به بازار عرضه می شود.زیره سیاه عمده مرغوب نباید زیره سبز داشته باشد، باید زیره سیاه شکسته باشد، عطر زیره سیاه را استشمام کنید.

بازار عرضه زیره سیاه عمده

فواید زیره از نظر طب سنتی

فواید زیره از نظر طب سنتی از زیره سیاه مرغوب برای تقویت اثرات درمانی معده و روده نیز استفاده می شود. زیره یکی از ادویه های مورد علاقه ایرانیان است که از نظر طب سنتی تند و خشک است. از عسل، آویشن و کتیرا نیز به عنوان شیرین کننده استفاده می شود.

خواص زیر را می توان برشمرد: انسداد درد، حرارت خشک، نرم کننده، قابض، اشتها آور و دفع باد. علاوه بر این، زیره برای تقویت اثرات درمانی معده و روده نیز استفاده می شود. اگر می خواهید غرغره با زیره را متوقف کنید، باید زیره را با نمک بجوید و آب آن را قورت دهید.

حتی اگر زیره را با سرکه بمالید، آن را در بینی خود بو کنید یا آن را خشک کنید، می توانید خونریزی بینی را متوقف کنید. اگر زیره را در سرکه خیسانده و سپس در آفتاب خشک و له کنند، کثیفی زنان باردار از بین می رود.

اگر سوپ زیره و آویشن را در دهان بگذارید، درد دندان را تسکین می دهد. مصرف زیره برای افراد بدخلق و افراد مسن واقعا مفید است اما زیاده روی در مصرف عرق زیره باعث کاهش وزن می شود. اگر زیره، دارچین، شوید و سایر ادویه ها را به گوشت اضافه کنید و بپزید، طعمی نرم و سریع، آسان هضم، ملین و نفخ نمی دهد.

زیره سیاه گرم است یا سرد؟ زیره یکی از ادویه های مورد علاقه ایرانیان با طبع گرم است. انواع و تفاوت های زیره و زیره سیاه را معرفی کنید دو نوع سبز و مشکی دارد که با وجود خواص تغذیه ای نسبتاً مشابهی، تفاوت هایی نیز دارد.

دو نوع زیره سیاه و زیره را می شناسیم که نوع سیاه آن را زیره کرمانی و زیره و نوع سبز آن را کراویه می گویند. نوع سبز را سبز روشن و نوع سیاه را سیاه می گویند. رنگ سیاه ریزتر و عطر بیشتری دارد، در حالی که زیره دارای حجم بیشتری و عطر کمتری است. زیره سیاه گیاهی است دو ساله که میوه آن بیضی شکل، قهوه ای یا زرد روشن و شفاف است.

میوه این گیاه را به اشتباه دانه نیز می نامند و برای مصارف دارویی استفاده می شود. جنس، گونه، نوع اسانس و ترکیب گیاه زیره کاملاً با زیره سیاه متفاوت است و اثرات دارویی نیز در برخی موارد متفاوت است. این رازیانه گیاهی بوته ای است به جز میوه همه قسمت های آن بسیار معطر است. زیره ماده اصلی کاری و فلفل قرمز است و به طور گسترده ای به عنوان طعم دهنده در غذاها و غذاهای تجاری استفاده می شود.

طبیعت زیره سیاه زیره را می توان برای تسکین یا تسکین درد قاعدگی و درد روده استفاده کرد. همچنین در تسکین سوزش سر دل کودکان بسیار موثر است. میوه را می توان له کرد و با آب جوش دم کرد. خوردن این ماده در افزایش اشتها بسیار موثر است.

همچنین می توانید پودر گیاه را با آب مخلوط کرده و میل کنید و یا برای افزایش اشتها می توانید دانه های آن را بجوید. استنشاق به خصوص در صورت ترکیب با سایر گیاهان کمکی (مانند پرینس) برای رفع اسهال، نفخ و سندرم روده بسیار مفید است. این ادویه غنی حاوی ترکیبات مختلفی است که آن را به ماده ای تقویت کننده معده تبدیل می کند.

زیره معده را گرم می کند و انگل ها را دفع می کند. می تواند به طور موثر و سریع نفخ را از بین ببرد و از تشکیل گاز در معده جلوگیری کند. همچنین هضم را سریع و آسان می کند. این ادویه ایرانی نه تنها در تسکین دردهای قاعدگی موثر است، بلکه به دلیل طبع گرم و خاصیت آن، بسیار تنظیم کننده است.

اگر مقداری را برای مدت محدود بجوید و در دهان نگه دارید، بوی بدن و حتی بوی بد دهان ناشی از خوردن سیر و پیاز را از بین می برد. در درمان بیماری های مثانه و کلیه موثر است. از دم کرده زیره می توان برای تسکین برونشیت استفاده کرد. مصرف شیر را در زنان شیرده افزایش می دهد. در رفع سکسکه و درمان تنگی نفس موثر است. این یک طب سنتی برای درمان اتساع شکم و سوء هاضمه است. بدن خود را تقویت کنید و وزن خود را افزایش دهید. خاصیت ضد عفونی کننده و ضد تشنج دارد.

کاهش قند خون با مصرف زیره

کاهش قند خون با مصرف زیره نتایج یک پروژه تحقیقاتی نشان می دهد که مصرف روزانه پودر زیره سیاه می تواند به طور موثر قند خون را در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، دیابت نوع ۲ یکی از مهم ترین و شایع ترین بیماری های غدد درون ریز در جهان است که هر ساله باعث مرگ و میر بسیاری در جهان می شود. با توجه به اهمیت این مشکل و عدم وجود درمان مشخص برای این بیماری، محققان تأثیرات خوردن زیره سیاه را بر روی بیماران دارای اضافه وزن و چاق مبتلا به دیابت نوع ۲ آزمایش کردند. مطالعات بسیاری اثرات بالقوه زیره را برای سلامتی گزارش کرده اند، اما هدف از این مطالعه تعیین تاثیر مصرف پودر زیره بر شاخص گلیسمی، لیپیدهای خون و سطوح سرمی نسفاتین-۱ افراد دارای اضافه وزن و چاق نوع ۲ مبتلا به دیابت بود.

در این مطالعه ۶۰ بیمار مراجعه کننده به کلینیک دیابت بیمارستان زاهدمبعلی در مطالعه شرکت کردند. آنها به طور تصادفی به دو گروه کنترل و مداخله با ۳۰ نفر در هر گروه تقسیم شدند. گروه مداخله دو بار در روز کپسول زیره سیاه دریافت کردند و بر اساس گزارش ثبت کارآزمایی بالینی ایران، گروه کنترل دارونما (کپسول های حاوی نشاسته) دریافت کردند.

همه شرکت‌کنندگان در این پروژه معتقد بودند که مداخله را دریافت کرده‌اند و نمی‌دانستند که متعلق به گروه دریافت‌کننده زیره سیاه یا دارونما هستند.

بر اساس نتایج این مطالعه، مصرف مکمل زیره سیاه برای بیماران دارای اضافه وزن و چاق دیابتی نوع ۲ با بهبود مقاومت به انسولین، قند خون ناشتا، چاقی سیستمیک و چاقی شکمی از جمله کاهش قابل توجه BMI، FBS، HOMA-IR، همراه است. نسفاتین -۱ و QUICKI به طور معنی داری افزایش یافت. افزایش سطح نسفاتین-۱ با مکمل زیره، مکانیسم پیشنهادی برای بهبود دیابت نوع ۲ را تایید می کند. مکمل زیره سیاه با بهبود بیشتر چاقی در بیماران دیابتی نوع ۲ و بهبود عوامل مرتبط با دیابت نوع ۲ مرتبط است و در نتیجه قند خون ناشتا و وزن افرادی که زیره سیاه مصرف می کنند به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

به گزارش مرکز ملی تحقیقات سلامت، نویسنده این مقاله که در ژورنال Nutrition and Metabolism منتشر شده است، گفته است که مصرف روزانه پودر زیره سیاه باید با سایر درمان ها برای درمان و پیشگیری از دیابت نوع ۲ استفاده شود.

ویتامین های موجود در زیره سیاه

ویتامین های موجود در زیره سیاه میوه بیضی شکل این گیاه نیز بوی مطبوعی دارد و می توان از آن به عنوان طعم دهنده انواع غذاها و انواع نبات و نان استفاده کرد. بعضی ها آن را به درستی روی میوه یا پنیر می ریزند یا پودر می پاشند و مزه دار می کنند اما این زیره معمولا سیاه است.

زیره و زیره سیاه هر دو طبیعتی بسیار گرم و خشک دارند. زیره سرشار از ویتامین های B1، B2، B3، B9، C، E، K و مواد معدنی مختلف مانند کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و سدیم است.

زیره درجه یک منبع خوبی از آهن، منگنز، منیزیم، کلسیم، مس، روی، پتاسیم و فسفر است. سایر ویتامین ها عبارتند از تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین های A، C، E، K و ویتامین B6. زیره همچنین چربی اشباع شده، سدیم و کلسترول کمی دارد.

فروش کلی زیره سیاه عمده

فروش کلی زیره سیاه عمده زیره یک دانه گیاهی معطر بومی آسیا است که طعم بی نظیر این گیاه و همچنین خواص و فواید فوق العاده آن در درمان بیماری ها و زیبایی پوست و مو باعث شده تا در بسیاری از غذاها قابل خوردن باشد.

به طور کلی در بازار ادویه و خشکبار دو نوع زیره سیاه کرمان (کوهی) و زیره سیاه وارداتی از کشورهای همسایه ایران وجود دارد. به طور کلی زیره سیاه کرمان بسیار ریز است و بیشتر زیره های موجود در بازار وارداتی است؛ بنابراین در هنگام خرید زیره سیاه به ویژگی های ظاهری و کیفی زیره توجه کنید و زیره سیاه وارداتی را با قیمت بالا خریداری نکنید.

زیره یا زیره سبز رنگی به جای زیره سیاه کرمان. گیگینه به عنوان مرجع فروش محصولات عطری، در تهیه و خرید عمده زیره سیاه و زیره، خدمات باکیفیت و باکیفیت را به شما ارائه می دهد؛ بنابراین اگر قصد خرید وفروش کلی زیره سیاه را دارید، توصیه می کنیم شما به فعال در رنگ مشکی و سبز یک مرکز معتبر و مجاز در زمینه فروش عمده زیره سبز با خرید محصولات با کیفیت و قیمت مناسب مراجعه کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما