توزیع انواع زیره سبز عمده

قیمت ارزان زیره سبز عمده افغانستان و ایران را می توانید به صورت مستقیم از گروه بازرگانی ما دریافت کنید. کفی های این دو کشور بهترین نوع کفی در بازارهای بین المللی و جهانی و گران ترین کفی ها هستند در حالی که قیمت آنها بسیار بالاتر از داخل کشور است و همین امر باعث تلاش تولیدکنندگان شده است. تمرکز بر صادرات زیره اصلی و ارگانیک آنها به صادرات این محصول و محصولات آن مانند عرق زیره ، روغن زیره و پودر زیره که مشتریان زیادی در داخل و خارج از کشور دارد.

توزیع انواع زیره سبز عمده

آنچه نیاز است درباره زیره بدانید

آنچه نیاز است درباره زیره بدانید

زیره سبز تازه، علاوه بر ایران در سایر نقاط جهان مانند مدیترانه، چین و هند نیز به عنوان ادویه و داروی گیاهی شناخته شده و مورد استفاده قرار می گرفت. از لحاظ تاریخی، زیره دارای خواص بسیار متفاوتی از جمله کاهش چربی خون، کاهش وزن، افزایش شیر مادر و غیره بوده است.

تحت عنوان؛ اما در حال حاضر تنها تعداد کمی از آنها اثبات و تایید شده اند. زیره در ایران به دو نوع سبز و سیاه یافت می شود. نوع سیاه آن به زیره و زیره و نوع سبز آن به کراویه معروف است. زیره دارای طعم تندتر ، رنگ روشن تر و دانه های بزرگتر از زیره سیاه است و عطر و طعم متمایز و قوی تری دارد. قبل از اینکه تصمیم بگیرید این ماده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید؛ باید در مورد خواص ثابت شده این دو نوع زیره بیشتر بدانید. زیره سبز توسط مردم برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها از سوء هاضمه گرفته تا اسهال و سردرد استفاده می شده است.

در حال حاضر، نتایج مطالعات برخی از این شواهد را تأیید می کند. درمان بی خوابی ملاتونین موجود در زیره به افراد در مبارزه با بی خوابی کمک می کند. اگر می خواهید خوب بخوابید، دانه های زیره موز را قبل از خواب بخورید. واکنش های شیمیایی بین ترکیبات موز و زیره باعث بی خوابی می شود.

مشکل کم خونی همیشه برای زنان مشکل ساز است که باعث کاهش سطح هموگلوبین خون می شود. آهن موجود در دانه زیره در درمان کم خونی موثر است. زیره حاوی مقادیر بالایی فیبر است که در درمان سوء هاضمه، نفخ، درد معده و سلامت دستگاه گوارش موثر است. زیره حاوی مقدار زیادی فیبر است که به عنوان یک ملین طبیعی عمل می کند و با بهبود حرکات روده به درمان یبوست کمک می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در دانه های این گیاه مغز انسان را از آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد تقویت می کند و خطر ابتلا به آلزایمر و پارکینسون را کاهش می دهد. خواص ضد قارچی، ضد التهابی و ضد باکتریایی زیره در درمان سرماخوردگی بسیار موثر است. ترکیبات موجود در این دانه باعث شل شدن عضلات و همچنین تقویت ایمنی بدن می شود.

و از بدن در برابر عفونتی که باعث سرماخوردگی می شود محافظت می کند. مصرف این دانه افت قند خون را کاهش می دهد. در افراد دیابتی، سطح گلوکز در ادرار بالاتر از حد طبیعی است. بنابراین علاوه بر داروها، زیره را نیز در برنامه غذایی خود قرار دهید. اما بیماران دیابتی باید توجه داشته باشند که از آنجایی که دانه زیره می تواند به سرعت سطح قند خون را کاهش دهد، بیماران دیابتی باید در مورد مصرف آن با پزشک مشورت کنند.

زیره حاوی فیبر بالایی است

زیره دانه ای معطر و ضد نفخ است که در آشپزی و پزشکی کاربرد دارد و طبیعتی گرم و خشک دارد. دانه های زیره را با چوب می زنند. به صورت خودرو در افغانستان، ایران، ازبکستان، تاجیکستان، ترکیه، مراکش، مصر، هند، کوبا، سوریه، مکزیک و شیلی رشد می کند.

این بذر در فلسطین به صورت ماشینی کشت نمی شود، بلکه در گذشته در آنجا کشت می شده است. این گیاه شبیه به گیاه هویج است، برگ های آن 20 تا 30 سانتی متر و ارتفاع گیاه حدود 50 سانتی متر است. میوه (به اشتباه دانه نامیده می شود) به اندازه دو میلی متر و هلالی شکل و دارای 5 خط برجسته است. بیشترین زیره در ایران در شهر کرمان می روید. بهترین و مرغوب ترین زیره مربوط به شهرستان بافت استان کرمان است که به صورت خودرویی رشد می کند.

فواید زیره سیاه

زیره سیاه در موارد بلع هوا، نفخ، سوء هاضمه، تسهیل هضم، دل درد در کودکان، انگل های معده و روده، نفخ کلیه و مثانه، تنگی نفس و سکسکه مصرف می شود. زیره یک داروی سنتی برای درمان سوء هاضمه به ویژه نفخ است. عرق زیره یا روغن آن برای رفع سوء هاضمه و سوزش سر دل کودکان مفید است.

زیره خاصیت ضد تشنج دارد و برای رفع گرفتگی در دوران قاعدگی مفید است. بدن را تقویت می کند و شما را چاق می کند. معده را گرم و تقویت می کند و کرم را دفع می کند. و در پیشگیری، ایجاد نفخ اضافی در روده و درمان اسهال تاثیر بسزایی دارد.

دانه های زیره باعث افزایش جذب مواد مغذی در بدن و افزایش سرعت متابولیسم و حفظ متابولیسم سالم می شوند. زیره همچنین حاوی مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن است و به فرآیندهای مختلف بدن سرعت می بخشد.

دانه های زیره می توانند به بیماران مبتلا به آسم کمک زیادی کنند. تیموکینون موجود در این دانه ها یک عامل ضد التهابی است که نه تنها تورم راه های هوایی را کاهش می دهد بلکه باعث گشاد شدن آنها نیز می شود. بنابراین نوشیدن روزانه دمنوش زیره باعث تسکین آسم در فرد مبتلا می شود.

زیره خاصیت ضد میکروبی دارد

زیره خاصیت ضد میکروبی دارد

زیره سبز ممتاز به دلیل داشتن مقادیر بالای مواد مغذی به بهبود هضم، تقویت سیستم ایمنی و بهبود گردش خون در بدن کمک می کند.

طبیعت زیره سیاه بسیار گرم و خشک است. زیره سیاه دارای خاصیت ادرارآور، رفع احتقان، مقوی، تقویت کننده شیر، منظم کننده، مغذی، ضد کرم، گوارشی، ضد تشنج، قابض، قابض، مقوی معده، نطفه شکن است.

زیره سیاه در بلع هوا، نفخ، رفع سوء هاضمه، تسهیل هضم، قلب کودکان، انگل های معده و روده، نفخ کلیه و مثانه، تنگی نفس، خفگی سرد، سکسکه. زیره سیاه یک داروی سنتی برای سوء هاضمه به ویژه نفخ است. زیره دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی و ضد التهابی است.

در حالی که التهاب یک واکنش طبیعی بدن است، التهاب مزمن می تواند منجر به بیماری های مختلفی مانند بیماری التهابی روده (IBD) شود. علائم ممکن است شامل زخم، گرفتگی عضلات، گاز، اسهال و تحریک دستگاه گوارش باشد.

زیره از رشد باکتری های مضر در روده جلوگیری می کند و در عین حال باکتری های مفید را دست نخورده باقی می گذارد. این باکتری های خوب مواد مغذی تولید می کنند، التهاب را کاهش می دهند، هضم را بهبود می بخشند و از سیستم ایمنی بدن شما حمایت می کنند

استفاده از دمنوش زیره برای درمان برونشیت

زیره سبز درجه یک یکی از اجزای اصلی پودرهای کاری و چیلی است و به عنوان طعم‌دهنده در محصولات غذایی – تجاری متنوعی به کار می‌رود. از خواص زیره سبز استفاده از روغن آن از طریق تقطیر با بخار آب، برای مزه‌دارکردن نوشیدنی‌ها، دسرها و چاشنی‌ها است و همچنین جزو معطر کرم‌ها، لوسیون‌ها و برخی عطریات نیز هست. بسیاری از افراد به جای استفاده از این گیاه مفید در غذاها، از دمنوش زیره سبز مانند چای استفاده می‌کنند و از این طریق از خواص بی‌نظیر این گیاه پرخاصیت بهره می‌برند.

برای درمان برونشیت از دمنوش زیره سبز بهره ببرید. برای برطرف کردن سوء هاضمه دم نموده زیره سبز مفید است. از خواص دمنوش زیره برطرف کردن ترشحات زنانگی است. برای برطرف نفخ روده و معده می توانید دم نموده زیره را مصرف کنید. زیره سبز ضد تومور، ضد صفرا، ضد باکتری و ضد عفونی کننده است.

زیره سبز همواره ادویه ای غیر سمی و خوراکی بوده است، با این حال ممکن است برخی افراد به آن حساسیت داشته باشند. همچنین زیاده روی در مصرف زیره سبز رنگ رخسار را زرد می نماید. افرادی که طبیعت گرم دارند برای برطرف مضرات زیره باید آن را با سرکه مصرف کنند، همچنین مصرف زیاد آن برای زنان باردار ممنوع است.

روغن زیره سبز برای تقویت دستگاه گوارش میتوان استفاده کرد. به نفخ معده و سوء هاضمه نیز کمک میکند. به افزایش ترشح هورمونها کمک میکند. ولی استفاده بیشتر از حد این روغن موجب تهوع و استفراغ میشود. زیره سبز روغن گیری خاصیت ادرار آوری دارد. یک سم زدای موثر برای بدن است و به کسانی که از نارسایی کبد رنج میبرند کمک میکند. در ادرار اسید اوریک وجود دارد و از طریق ادرار دفع میشود. همچنین بعد از تحقیقات زیادی ثابت شده است که در ادرار چربی وجود دارد و منجر به کاهش وزن میشود. یکی دیگر از خواص این روغن برای کاهش علائم یائسگی میباشد.

در این دوران مشکلاتی مثل اختلال خلق و خو، گرگرفتگی و سر درد به سراغ فرد می آید. برای رهایی از این معضل ها خانم ها ترجیح میدهند که هورمون درمانی کنند. ولی عوارض جانبی زیادی دارد و بهترین راه استفاده از این روغن است. منجر به ترشح هورمون های استروژن و پروژسترون میشود.

برای درمان کاهش اضطراب از این روغن میتوان استفاده کرد. روغن زیره سبز به کاهش ترشح کورتیزول کمک میکند و موجب آرامش اعصاب میشود. همچنین برای درمان بی خوابی نیز این روغن موثر است. روغن زیره سبز منبع غنی از آنتی اکسیدان های فلاونوئید مثل لوتئین، کاروتن و کاریپتوزا نتین است. که به مبارزه با رادیکالهای آزاد میپردازد. برای پیشگیری از سرطان موثر است.

فروش مرغوب ترین زیره سبز عمده

فروش مرغوب ترین زیره سبز عمده خرید و فروش زیره سبز محلی برخلاف تصور عامه در کرمان خیلی کم است وبه صورت عمده مختص سبزوار می باشد زیرا از بزرگترین تولید کنندگان زیره سبز به حساب می آید. با این حال کرمان نیز با کاشت و برداشت زیره سبز سهمی در چارت این محصول در بازار دارد. همانطور که گفته شد عمده تولید و خرید و فروش زیره سبز در شهرستان سبزوار اتفاق می افتد. کیفیت زیره سبز سبزوار بسیار بالا تر از زیره های تولیدی در سایر شهر ها از جمله کرمان می باشد.

قیمت عمده زیره ارگانیک کرمان مقدار قابل توجهی از نرخ زیره سبزوار پایین تر است. همین امر سبب افزایش درخواست ها برای خرید و صاردات شده است. اما با این وجود خرید و فروش زیره سبز به صورت عمده در اختیار سبزوار می باشد.

در کنار کرمان شهر های دیگری از جمله سمنان، تبریز و مازندران اقدام به پرورش زیره سبز کرده اند. اما کیفیت آن ها قابل مقایسه با زیره سبزوار نمی باشد. برای مثال زیره تبریز ریز تر از زیره سبزوار می باشد که همین امر سبب کاهش کیفیت این محصول در ایران شده است. جالب است بدانید که همین ریز بودن زیره تبریز سبب خرید این محصول در تناژ بالا و سپس رنگ کردن آن تبدیل زیره سبز به زیره سیاه شده است. با رنگ کردن زیره سبز و تبدیل آن به زیره سیاه می توان زیره را با 3 برابر قیمت واقعی آن به فروش رساند.

شرکت ارائه دهنده زیره سبز عمده

زیره صادراتی ایران هم زیره سبز و هم زیره سیاه به امارات و سایر کشور های عربی, به خصوص زیره سیاه که قیمت بالایی دارد بسیار پررونق می باشد. زیره سیاه به خصوص زیره کوهی کرمانی از جمله ادویه های گران قیمت موجود در بازار می باشد. قیمت زیره سیاه صادراتی در بازار تهران گواه این ادعا است.

این محصول با دارا بودن قیمت بالای خود به صورت عمده در بازار های داخلی و برخی بازار ها خارجی همانند کشور های حاشیه خلیج فارس بفروش می رسد. کشور های حاشیه خلیج فارس از وارد کنند گان این محصول می باشند. این کشور با دارا بودن سرانه درآمدی بالا و مردمانی که قدرت خرید این محصول لوکس را دارند اقدام به واردات این محصول می کند.

عرضه کنندگان بی واسطه زیره سبز عمده

عرضه کنندگان بی واسطه زیره سبز عمده فروش زیره سبز به صورت عمده طی سال های اخیر در بسیاری از شهر های ایران در حجم های بالایی صورت می گیرد. مراکز معتبر و فروشگاه های زیادی در کشور وجود دارند که این محصول های گیاهی را با قیمت های متنوعی می فروشند.

با افزایش تقاضا برای این نمونه در کشورمان، عمده فروشان بی شماری راه اندازی شده اند که انواع این محصول را با نازلترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. در نتیجه بسیاری از مغازه داران و فروشندگان از سراسر کشور به این مکان ها می آیند و اقلام مورد نیاز خود را با قیمت مناسب خریداری می کنند. زیره یک دانه هلالی شکل معطر با پنج خط برجسته است.

گیاه این محصول شبیه هویج می باشد. این نمونه در بسیاری از مناطق ایران به صورت خودرو رشد می کند. با توجه به فواید زیادی که دارد به صورت فله ای یا در بسته بندی متنوع به فروش می رسد. وب سایت های معتبر زیادی وجود دارند که پر فروش ترین این محصولات را با قیمت های مختلف معرفی می کنند.

با افزایش تقاضا برای این محصول های گیاهی فروشنده آن نیز زیاد شده است. فروشنده مستقیم زیره در بعضی از شهر های ایران وجود دارند که این کالا را با قیمت های متنوعی به خریدار های خود عرضه می کنند. هر چه کیفیت این نمونه ها بیشتر باشد بالطبع فروش آن هم زیاد تر خواهد شد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما