تولید عمده زیره سیاه ارگانیک

زیره سیاه ارگانیک یک دانه گیاهی معطر است که هم در غذا به شکل پخته مورد استفاده قرار می گیرد و هم به شکل خام در تهیه انواع سالاد کاربرد دارد. به دلیل خواص درمانی فراوانی که زیره سیاه اصل دارد، این محصول توسط کشاورزان باتجربه و ماهر به شکل عمده تولید شده و به بازار فروش عرضه می شود. با خرید زیره سیاه کیلویی می توان از مزایای خرید عمده بهره مند شده و محصول را با قیمت کم تری دریافت کرد.

تولید عمده زیره سیاه ارگانیک

خواص زیره سیاه در طب سنتی

خواص زیره سیاه در طب سنتی زیره دانه گیاهی است که به دلیل خواص دارویی، عطر و طعم خوشی که دارد مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است. زیره در دو نوع زیره سیاه و زیره سبز کشت می شود که خواص هر یک کاملا متفاوت بوده و حتی در موارد متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. زیره سبز را در تهیه انواع خورشت و یا سس بکار می برند، اما موارد مصرف زیره سیاه بیشتر بوده و در سوپ، سالاد، برنج و حتی چای مورد استفاده قرار می گیرد.

زیره سیاه حاوی املاح مفید، آنتی اکسیدان فراوان، فیبر، انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. ارزش های غذایی فراوان و متنوع زیره سیاه موجب شده تا این ماده خوراکی به سلامت بهتر بدن کمک کرده و دارای خواص بی نظیری باشد. طبع زیره سیاه را گرم و خشک می دانند و توصیه می شود از عسل، آویشن، و یا کتیرا به عنوان مصلح آن استفاده شود.

در طب سنتی، خواص متعددی برای زیره سیاه عنوان شده که در ادامه فقط به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • دم کرده زیره سیاه و یا جویدن آن به برطرف شدن دردهای روده، دردهای ناشی از قاعدگی و امثال آن کمک می کند.
  • این محصول به دلیل دارا بودن سطح بالایی از منگنز، متابولیسم بدن را بهبود بخشیده و به تولید انرژی در بدن می پردازد.
  • مصرف زیره برای پوست مفید بوده و با رفع التهابات پوستی موجب سلامت آن خواهد شد.
  • از زیره سیاه همراه با آب و سرکه برای برطرف کردن تنگی نفس استفاده می شود.
  • سطح بالای پتاسیم در زیره سیاه، ضربان قلب را تنظیم کرده و به عملکرد بهتر قلب کمک می کند.
  • از زیره برای رفع چین و چروک های پوست و جوانسازی آن استفاده می شود.
  • کرم های انگلی معده را از بین می برد.
  • جوشانده زیره سیاه و آویشن برای رفع دندان درد مفید است.

نحوه تشخیص زیره سیاه اصل از تقلبی

نحوه تشخیص زیره سیاه اصل از تقلبی زیره سیاه هم مانند هر ادویه معطر دیگری با گذشت زمان، بوی کهنگی گرفته و دیگر عطر خوش اولیه را نخواهد داشت. برای تشخیص زیره سیاه اصل از تقلبی، بهترین راهکار بو و مزه کردن آن است. زیره سیاه را بو کرده زیرا نمی توان هیچ اسانس مصنوعی به آن اضافه و دانه های تقلبی یا بی کیفیت را به عنوان محصول مرغوب معرفی کرد.

در صورتیکه زیره سیاه بیش از اندازه مانده و کهنه شده باشد، رنگ آن کدر شده و دیگر شفافیت اول را نخواهد داشت. چنین محصولی رنگ و رو رفته بوده و به خوبی نشان می دهد که کیفیت قابل قبولی ندارد. توجه داشته باشید بهترین زمان برداشت زیره، در اوایل تابستان به ویژه تیر ماه است. به همین دلیل بهترین زمان خرید زیره تابستان بوده که محصولات جدید برداشت و در بازار عرضه شده اند.

با توجه به برتری زیره سیاه در مقایسه با زیره سبز، برخی از سودجویان نوع سبز این محصول را تفت داده و پس از تغییر رنگ به عنوان زیره سیاه به فروش می رسانند. مشتی از زیره سیاه را در دست گرفته و آنها را به هم مالش دهید. اگر مقداری دوده سیاه بر روی دست باقی ماند مشخص می شود از دانه ای نامرغوب و سوخته به جای محصول اصل استفاده شده است.

عطر زیره سیاه بسیار قوی است و حتی مقدار کمی از آن هم می تواند فضای اتاق را کاملا معطر سازد. قدرت پخش عطر زیره سیاه زیاد است و تا چند متر دورتر هم قابل حس کردن می باشد. می توان هنگام خرید به دانه های زیره توجه کرد، اگر سایز یکنواختی داشته باشند، مخلوطی از نوع مرغوب با نوع نامرغوب نیست و می توان از کیفیت مطلوب آن اطمینان داشت.

راهنمای انتخاب بهترین زیره سیاه

راهنمای انتخاب بهترین زیره سیاه زیره سیاه علاوه بر اینکه یک دانه معطر است، خواص درمانی بی شماری داشته و گیاه آن در شرایط خاص آب و هوایی رشد می کند. گیاه زیره در ایران بیشتر به شکل خودرو رشد کرده و بهترین مرکز کشت آن استان کرمان می باشد. برای خرید بهترین زیره سیاه ارگانیک به چند نکته توجه داشته باشید:

1. خرید از فروشنده معتبر: همواره محصولات خوراکی که اصل و خالص بودن آن ها مستقیما با سلامت انسان سر و کار دارد را از فروشندگان معتبر، با تجربه و دارای مجوز خریداری کنید.

2. سایز: بر عکس بسیاری از محصولات کشاورزی، زیره سیاه درشت نامرغوب و نوع ریز آن مرغوب تر است.

3. عطر: زیره سیاه مرغوب و تازه درای عطر بسیار دلپذیری بوده، حال آنکه نوع نامرغوب یا هیچ عطری ندارد و یا بوی کهنگی و نامطبوعی از آن به مشام می رسد.

4. یک دست بودن محصول: محصول زیره سیاه مرغوب کاملا یک دست بوده و در آن دانه هایی با سایز مختلف به چشم نمی خورد.

5. حفظ فرم طبیعی: اگر حجمی از زیره سیاه را در دستان خود فشار دهید، نباید تغییر شکل دهد. له و یا شکسته شدن به معنی بی کیفیت بودن محصول است.

6. رنگ: قرار نیست زیره سیاه به دلیل نامی که دارد، رنگی بسیار تیره و سوخته داشته باشد. رنگ این محصول باید حالت طبیعی داشته و به طور اغراق آمیز سیاه نباشد.

7. قیمت: زیره سیاه حدودا 4 برابر زیره سبز قیمت دارد. در انتخاب و خرید زیره سیاه اصل دقت کنید تا متحمل زیان مالی نشوید.

بازار خرید زیره سیاه ارگانیک

بازار خرید زیره سیاه ارگانیک بازار خرید زیره سیاه ارگانیک به لطف بالا رفتن آگاهی مصرف کنندگان در مورد ارزش های غذایی مواد خوراکی که مصرف می کنند، بسیار پر رونق شده است. مشتریان خارجی هم توجه بالایی به محصولات ارگانیک داشته و از خریداران عمده این نوع دانه معطر هستند. به دلیل آنکه در همه کشورها امکان کشت زیره سیاه وجود ندارد، کشورهایی مانند ایران که بطور طبیعی زادگاه این گیاه به حساب می آیند، عملکرد موفقی در صادرات آن دارند.

شرکت های بازرگانی با خرید زیره سیاه کیلویی، بسته بندی مناسب و دریافت مجوزهای قانونی لازم، به صادرات زیره مشغول هستند و برای گسترش حوزه کاری خود، تبلیغات خوبی در فضای مجازی انجام می دهند. هم اکنون تولیدات زیره سیاه ارگانیک ایران که اغلب به شکل خودرو رشد می کنند، علاوه بر تامین نیازهای داخلی، به کشورهای زیادی صادر می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما