شرکت فروش زیره سبز عمده

زیره و لاغری عنوانی است که همیشه در کنار هم می آیند و گویای تاثیر به سزای ادویه فلافل بندری در لاغری است.

زیره دانه ای گیاهی و معطر است و در دو نوع زیره سیاه و زیره سبز به بازار عرضه می شوند .زیره خواص درمانی بی شماری دارد .همچنین در طبخ انواع غذاها نیز استفاده می شودو دمنوش آن خواص بسیاری دارد .شهرهایی چون اصفهان، کرمان،مشهد و سبزه وار،صالح آباد و …. از شهرهای معروف در عرضه زیره سبز عمده هستند که در این میان زیره سبز سبزوار به دلیل داشتن زیره سبز مرغوب وکیفیت بهتر نسبت به بقیه معروف تر است.

شرکت فروش زیره سبز عمده

از زیره سبز چه می دانید؟

از زیره سبز چه می دانید؟ زیره دانه گیاهی است که به دلیل معطر بودن و خاصیت درمانی بیشماری که دارد در طبخ انواع غذاها و دمنوش ها استفاده می شود .

انواع زیره به دو نوع زیره سبز و سیاه تولید و در بازار عرضه می‌شود. ادویه فلافل عربی معمولاً در شهرهای اصفهان ،کرمان، سبزوار و اطراف مشهد کشت و برداشت می شود که در این میان زیره سبز سبزوار به دلیل داشتن زیره سبز درجه یک و کیفیت بهتر از بقیه معروف تر است.

به طور کلی در بازار ایران زیره به دو نوع ایرانی و هندی در بازار وجود دارد که کیفیت نوع ایرانیان از نوع هندی آن بیشتر بوده و به نسبت قیمت بالاتری نیز دارد. ولی توصیه می شود به دلیل کیفیت بالای زیره سبز ایرانی از زیره های ایرانی موجود در بازار خریداری گردد.

در هنگام خرید زیره سبز به نکاتی باید توجه نمود از جمله :درشت بودن دانه های زیره،نبودن ساقه، خاک و چوب درمیان محصول و تمیز بودن آن ،نبودن دانه های شکسته در محصول ،زیرا برای استفاده از زیره سبز با کیفیت در طبخ غذا بایستی زیره کاملاً تمیز، تازه مرغوب و باکیفیت و خالص باشد زیره سبز طبیعی که به صورت نیم دانه و با ساقه در هنگام برداشت جدا شدن را آسیاب کرده و آنها را به صورت پودر زیره سبز در می آورند؛ این نوع زیره را به عنوان پودر زیره سبز میتوان تهیه کرد.

زیره سبز تازه هرچه تمیزتر، تازه تر، دانه درشت ترو تو پر باشد عطر و بوی بهتری به غذا می دهد پس از کیفیت ومرغوبیت بیشتری برخوردار بوده و همچنین قیمت بالاتری هم دارند.

یکی از از عوامل شناخت محصول مرغوب ایرانی نسبت به نوع هندی نیز همین قیمت بالاترمی باشد. پس هنگام تهیه زیره بایستی از با کیفیت بودن و ایرانی بودن محصول اطمینان حاصل کنید .

از خواص زیره می توان به موارد زیر اشاره کرد :

زیره کمک زیادی در چربی سوزی و در نتیجه لاغری دارداز همین جهت بسیار حائز اهمیت بوده و در طب سنتی برای لاغری بسیار توصیه شده است.همچنین بر متابولیسم بدن تاثیر گذاشته و باعث بهبود عملکرد در معده و روده می شود .باعث تقویت آنزیم های معده و روده شده هم چنین از چرب شدن کبد جلوگیری میکند .کمک به پاکسازی کبد و سم زدایی بدن می کند .برای هضم غذا و درمان سوء هاضمه بسیار مفید است .طبع گرم و خشکی دارد برای افزایش شیر مادر در دوران شیردهی بسیار مفید بوده وضد باروری و سقط جنین می باشد .

زیره به صورت عرق، دمنوش، روغن و ادویه استفاده می گردد زیره سبز صفرا بر،ضد کبد چرب، ضد تومور بوده و عفونت را از بدن دور میکند.

برای رفع نفخ روده و معده وهمچنین درمان برونشیت از دمنوش آن استفاده می شود .ضد تشنج بوده و مشکلات کلیه و مثانه را به خوبی درمان می کند .هبود دهنده دردهای ناشی از قاعدگی بوده ودر درمان دل درد از آن استفاده می شود به این سبب در غذاهای نفاخ به ویژه دارای حبوبات از زیر ه استفاده می کنند. زیره و عرق زیره برای لاغری و کاهش وزن نیز بسیار توصیه شده است.

زیره سبز کوهی که در در مصر تخم آن را کرفس می نامند از نظر ترکیبات فاقد هرگونه ترکیبات شیمیایی مضر بوده و دارای اسانس و قند طبیعی میباشد .باعث رفع گرفتگی های کبد، چربی زدایی از کبد، ضد نفخ و برای درمان تنگی نفس و سرفه بسیار مفید است.

مالیدن زیره به قسمت هایی از بدن که دچار فلج درد و یا سیاتیک و بیماریهای سردی بد نباشد به صورت مکرر بسیار مفید و در درمان بسیار موثر است.

با توجه به شهر های مختلفی در ایران که به تولید زیره می پردازند شهرهای چون مشهد، سبزوارف تبریزف کرمان ،اصفهان و … انتخاب زیره سبز کمی سخت می شود پیشنهاد می شود زیره سبزوار انتخاب گردد زیرا با کیفیت ،مرغوب تر و خوش عطرتر جهت استفاده در غذاها می باشدو قیمت مطلوبی نسبت به بقیه زیره ها دارد سالانه مقدار زیادی زیره در تبریز و در سبزوار به صورت عمده تولید و صادر می گردد.

آفات و بیماری ها در زیره سبز

به طور کلی گیاه زیره معمولاً دچار بیماریهای قارچی می شود بیماری های قارچی مانند سفیدک هایی که در سطح گیاه زده می شود و با قارچ کش های سولفوره که به صورت محلول پاش در هر هکتار از این محصول استفاده می شود می توان با آن مبارزه نمود. بیماری دیگر قارچی که گیاه را در زمان گلدهی درگیر می‌کند و از علائم آن وجود لکه های قهوه‌ای رنگ روی ساقه و برگ گیاه زیر است در این مورد هم از قارچ کش هایی که دارای ترکیبات مسی هستند مانند کوپرو مار برای مبارزه با این بیماری استفاده میشود. یکی دیگر از بیماری هایی که گیاه درگیر آن می گردد پوسیدگی در ریشه است که برای کنترل آن از کاراتان و دیتان جهت جلوگیری از استفاده می شود.

کاشت زیره سبز دارای مزیت های بسیاری است :این گیاه نیاز کمی به آب داشت از این رو در مناطقی که منابع آبی محدودی دارند به خوبی قابل کشت است بتوانند با اندک آب حاصل از باران و یا جوی آبی که از آنجا می‌گذرد آبیاری شده و تولید محصول کنداز مزیت های دیگر فصل کاری این محصول است که بسیار کوتاه بوده و تلاقی با فصل کاری محصولات دیگر ندارد و می توان بلافاصله بعد از برداشت محصولات دیگری چون ذرت ،هویج ،کنجد و انواع محصولات کشاورزی را روی آن زمین کشت کرد.

از خواص دیگر زیره می توان به درمان انواع مشکلات پوست و مو اشاره کرد باعث طراوت پوست وکلاژن سازی می شود باعث پاکسازی پوست و رفع خارش و جوش در صورت می گردداز این رو بایستی نواحی مورد نظر صورت و یا پوست خود را با محلولی از جوشانده زیره شست و شو داد. زیره درمان کننده بسیار خوب شوره سر و ریزش مو می باشد زیرا ریشه های مو را بسیار خوب تقویت و محکم کرده و از ریزش آن جلوگیری می کند .همچنین در درمان شپش های سربسیار مفید است و معمولاً برای درمان این بیماری از شستشوی سر با زیره استفاده می شود.

طعم دار کردن غذاها با اضافه کردن زیره

معمولاً به افرادی که دچار سردی غذایی می شوند توصیه می شود تا از خوردن انواع سردی مانند برنج خودداری کنند ولی از آن جایی که قوت غالب اکثر ایرانی‌ها برنج می باشد بایستی در طبخ آن از ادویه جات گرم برای جلوگیری از سردی استفاده شود زیره یکی از ادویه جات مهم در این زمینه است که می‌تواند کمک شایانی به گرفتن سردی غذا و بهبود عملکرد معده و روده در سیستم گوارشی کند.

هم چنین برای کاهش اشتها و رفع مشکلاتی چون یبوست و نفخ معده عالیست و با طبع گرمی که دارد سردی را از بدن خارج می کند .زیره در ادویه مختلفی مانند ادویه پلویی استفاده می شود که به این منظور زیره با ادویه های دیگر مانند دارچین و گل محمدی ،شنبلیله ،انواع سبزی های خشک مخلوط و از آن استفاده های گوناگونی در طعم دهی بهتر به انواع خورشت ها ،برنج ها و غذاهای مختلف می شود.

فواید خوردن ماست با پودر زیره

فواید خوردن ماست با پودر زیره خوردن زیره سبز به همراه ماست می تواند کمک شایانی به افرادی که تمایل به لاغر شدن دارند کند به این منظور بایستی یک قاشق چای خوری از زیره سبز را به همراه یک قاشق ماست بعداز ناهار به مدت 15روز تا یک ماه میل کنند. زیره باعث چربی سوزی بسیار زیادی شده و کمک به لاغر شدن هرچه بهتر میکندو به دلیل طبع گرم و خشکی که دارد خاصیت سردی ماست را کنترل کرده و باعث بهبود عملکرد معده میشود همچنین زیره به انواع نان، پنیر، انواع سوپ ها و … به عنوان طعم دهنده و عطر دهنده خوب ب اضافه میگردد.

افزایش ادرار با مصرف زیره

زیره سبز باعث افزایش ادرار شده و با افزایش ادرار کمک به عملکرد مثانه وکلیه ها کرده و مشکلات سیستم تناسلی و مشکلات کلیوی را بهبود می بخشد همچنین باعث از بین رفتن عفونت های بدن و دفع آن از طریق ادرار می گردو بدن را سم زدایی می کند.

زیره می‌تواند در درمان مشکلات ادراری بسیار مفید باشد به عنوان ادرار آوری ایده‌آل عمل می‌کند به تکرر ادرار را در افرادی که از مسدود شدن ادرار در ناحیه تناسلی رنج می برند کمک می کند زیاد ادرار کردن باعث شستشوی داخلی مجرای ادراری شده و عفونت های ناشی از دستگاه ادراری را از بین میبرد همچنین در درمان مشکلات روده و رفع یبوست نیز بسیار مفید است.

عرضه کنندگان ایرانی زیره سبز عمده

عرضه کنندگان ایرانی زیره سبز عمده زیره سبز از دانه های معطر و گیاهی بوده با توجه به خواص آن به اشکال گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد این محصول در ایران در شهرهای گوناگون کشت می گردد به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود زیره دو نوع سبز و سیاه دارد که دارای خواص درمانی زیادی است. علاوه برآن به عنوان ادویه جات در غذاهای مختلف نیز استفاده می شود به همین دلیل فروش بالایی دارد و به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شودتجارت زیره با توجه به کاربردهای متعددی که در پزشکی و در آشپزی داشته‌است بسیار سودآور بوده و با درخواست بالایی مواجه است.

فروش زیره سبز در کشور مان ایران بسیار زیاد است زیرا همانگونه که گفته شد خواص بسیاری دارند و مقوی معده و روده است ،چربی کبد را از بین میبرد ضد نفخ استو مشکلات گوارشی را برطرف می کند.

مقداری از زیره بعد از برداشت وپاکسازی به کارخانجات جهت تولید ادویه منتقل می شودند این محصول پس از تولید به صورت فله ای و یا زیره سبز بسته بندی شده در سراسر ایران به فروش می رسد.

از کشورهای مصرف کننده زیره در جهان می‌توان از ترکیه، ژاپن، چین، هند ،مالزی ،پاکستان آلمان، انگلیس، پرتغال و … نام برد که البته هند خود بزرگترین کشور تولید کننده زیره و مصرف کننده زیر در جهان است و محصول زیره هند در ایران نیز به فروش میرسد.

قیمت فوق العاده انواع زیره سبز عمده

زیره سبز از محصولات صادراتی مهم و با درخواست زیاد از سوی دیگر کشورها می باشد .این محصول پرطرفدار با توجه به میزان عطر ،کیفیت ،خاک زیره و چوب آن قیمت گذاری می گردد.

یکی از پارامترهای مهم در قیمت گذاری زیره با توجه به صادرات آن نرخ ارز می باشد همانگونه که شاهد بودیم در سال‌های اخیر نوسانات زیادی در بازار ارز وجود داشته که این امر باعث بالا رفتن قیمت فروش زیره نسبت به سالهای قبل در بازار و میزان عرضه و تقاضا بوده است .از این رو بایستی با توجه به نوسانات بازار ارز ایران قیمت زیره را به نرخ روز استعلام و خریداری کرد.

اما با توجه به نوسانات موجود در بازار و ورود زیره های هندی قیمت زیره های هندی نسبت به قیمت زیره ایرانی ارزان تر بوده و به طبع کیفیت پایین تر وعطر پایین تر یرا نیز دارداز این باب بایستی در هنگام خرید بسیار دقت نمود تا زیره هندی را به جای زیره ایرانی خریداری نکنید.

مرجع پخش انواع زیره سبز عمده

مرجع پخش انواع زیره سبز عمده زیره به دلیل خواص زیادی که دارد در پزشکی و در آشپزی بسیار مورد توجه قرار گرفته است از این رو فروش آن بسیار خوب بوده و باعث رونق گرفتن بازار و استقبال زیاد مردم و همچنین صادرات قرار گرفته است .برای خرید زیره خرید از درب کارخانه وحذف شدن واسطه ها گزینه مناسبی برای کاهش هزینه ها میباشد. همچنین فروش آنلاین زیره نیز وجود دارد. زیره درجه یک را میتوان با بهترین و مناسب ترین قیمت به صورت حضوری و یا غیر حضوری وبه راحتی خریداری نمود مسلماً خرید آنلاین و صرفه‌جویی در وقت بهترین گزینه برای خرید زیره می باشد .

همچنین می‌توان با مراجعه به مراکز حضوری، عطاری ها و فروشگاه ها این چاشنی بسیار عالی و مفید را به صورت حضوری و دیدن کیفیت آن خریداری نمود تا بتوان با اطمینان بیشتری این محصول را خریداری کرد شناخت زیره و کیفیت آن تاثیر بسزایی در مرغوبیت طعم و عطر زیر دارد بنابراین باید برای خرید این محصول بسیار دقت نمود تا بهترین کیفیت را خریداری کنیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما