عرضه مستقیم زیره سیاه عمده

زیره یکی از مواد ادویه ای بسیار موثر برای با کیفیت تر کردن و همچنین خوش ‌طعم و خوش بو کردن انواع غذا و سالاد به شمار می رود. زیره را معمولاً به صورت پودر در پخت برنج استفاده می کنند. در این مطلب قصد داریم پیرامون موضوعاتی از قبیل زیره سیاه عمده، زیره سبز مرغوب، زیره سبز درجه یک، زیره سبز بسته بندی شده، انواع زیره، زیره سبز کوهی، زیره سبز طبیعی و زیره سبز تازه صحبت کنیم.

عرضه مستقیم زیره سیاه عمده

موارد مؤثر بر کیفیت زیره

موارد مؤثر بر کیفیت زیره

پیش از آن که به موارد موثر بر کیفیت زیر اشاره کنیم لازم می ‌دانیم پیرامون طریقه تولید و نحوه کاشت و برداشت این ماده گیاهی بسیار مفید و موثر توضیحی بدهیم. این ماده ادویه ای برای درمان کم خونی و سردرد و سرگیجه بسیار مفید و موثر عمل می کند چرا که سرشار از مواد معدنی و آهن است.

زیره اقسام و انواع مختلف و متنوعی دارد که زیره سیاه و زیره سبز دو طبقه کلی این گیاه به شمار می ‌رود و همچنین نوع داخلی یا وطنی و نوع وارداتی دارد که در ادامه این بخش و مطالب پس از آن، به تفصیل پیرامون هر یک و خواص و ویژگی های آن مورد بررسی واقع می شود. زیره سیاه یکی از بهترین انواع زیره های برداشت شده در استان کرمان می باشد. این محصول به دلیل خواص فراوانی که برای سلامت انسان دارد، بسیار مورد توجه مصرف کنندگان آن قرار گرفته است. به همین علت، از بازار فروش خوبی برخوردار است.

زیره انواع گوناگونی دارد اما مهم‌ ترین طبقه ‌بندی آن این است که زیره در دو نوع سبز و سیاه وجود دارد و با کیفیت های مختلفی به تناسب نوع گیاه آن تولید شده و به فروش می رسد. اگر چه هر دو نوع زیره سبز و سیاه ویژگی‌ های تغذیه‌ ای نسبتا مشابهی دارند، اما دارای تفاوت‌ هایی هم می باشند.

لازم به ذکر است که نوع سیاه زیره با نام‌ های زیره کرمانی و زیره کوهی و نوع سبز آن به نام کراویه موجود می باشد. نوع سبز را با رنگ سبز روشن و سیاه را با رنگ سیاه می‌ شناسند. زیره سیاه در قیاس با زیره سبز باریک‌ تر بوده و رایحه تند تری دارد. اما زیره سبز حجیم ‌تر است و عطر کمتری دارد.

زیره سیاه گیاهی ۲ ساله است که میوه آن بیضی شکل و قهوه ای رنگ یا رنگ آن مایل به زرد و شفاف است. میوه این گیاه که به اشتباه به آن دانه نیز گفته می ‌شود، موارد مصرف‌ دارویی نیز دارد. جنس، گونه، نوع اسانس و ترکیبات گیاهی زیره‌ سبز با زیره‌ سیاه کاملاً متفاوت است و اثرات دارویی آن ها نیز در پاره ای موارد تفاوت دارد. این نوع زیره، گیاهی بوته ‌ای است و علاوه بر میوه، تمام قسمت ‌های آن معطر می باشد.

زیره سبز یکی از اصلی ترین ادویه های کاری و چیلی به شمار می رود که به عنوان طعم دهنده غذا و محصولات غذایی تجاری، کاربرد فراوانی دارد. خواص زیره سیاه برای رفع و کاهش دردهای ناشی از قاعدگی و دردهای روده ای می تواند مفید واقع شود چرا که زیره سیاه به صورت دم کرده برای برطرف کردن چنین دردهایی موثر است.

سلامت پوست با خوردن زیره

افزون بر خواص و فوایدی که برای زیره گفته شد، می توان به یک خاصیت بسیار مفید و موثر دیگر زیره اشاره کرد و آن هم وجود ویتامین E در زیره می باشد. در حقیقت، زیره به علت برخورداری از مقادیر بسیار زیاد ویتامین E در کاهش چین و چروک صورت می تواند موثر واقع شود. همچنین از روغن آن نیز می توان برای صاف کردن صورت و درمان انواع جوش و آکنه پوستی استفاده کرد. علاوه بر همه این موارد، یک ویژگی دیگری که زیره دارد این است که مصرف آن برای پوست چرب بسیار مفید است چرا که باعث کاهش چربی پوست شده و در واقع تنظیم چربی پوست و تعادل چربی لازم پوست را عهده دار می باشد.

پیشگیری از ابتلا به دیابت با خوردن زیره

پیشگیری از ابتلا به دیابت با خوردن زیره

یکی دیگر از خواص و فواید بسیار مفید و موثری که در گیاه زیره و بالاخص در زیره سیاه وجود دارد این است که مصرف آن همراه با غذا یا به صورت دم کرده یا دمنوش باعث می ‌شود تا افراد از ابتلا به دیابت یا همان مرض قند مصونیت یابند. در واقع، خوردن زیره باعث می‌ شود تا انسولین موجود در بدن تنظیم شده و لوزالمعده عملکرد بهتری داشته باشد. لذا به علت پیشگیری از ابتلا به دیابت، خوردن زیره به شدت توصیه می شود.

افزون بر آن چه گفته شد، لازم به یاد آوری می باشد که نتایج یک طرح پژوهشی نشان داده است که مصرف روزانه گرد زیره سیاه می ‌تواند در کاهش قند خون بیماران دیابتی نوع دو مفید باشد. البته لازم به ذکر است که دیابت نوع دو یکی از مهم ترین و شایع‌ ترین بیماری‌ های غدد درون ریز در جهان به حساب می آید که همه ساله باعث مرگ تعداد زیادی از افراد در جهان می‌ شود. با توجه به اهمیت این موضوع و عدم وجود درمان قطعی برای این بیماری، محققان اثر مصرف زیره سیاه در افراد اضافه وزن و چاق مبتلا به دیابت نوع دو را مورد آزمون قرار داده اند.

زیره خاصیت ضد نفخ دارد

همان گونه که در بخش ‌های پیش تر به آن اشاره شد، مصرف زیره فوابد بسیاری دارد و همین خواص موجود در زیره بر کیفیت آن هنگام پخت و طبخ و مصرف تأثیر فراوانی دارد. یکی از فواید زیره برطرف کردن نفخ شکم یا پیشگیری از ابتلا به نفخ شکم می باشد. در حقیقت، مصرف روغن آن برای تسکین دل درد در کودکان بسیار موثر می باشد. میوه آن را می توان له کرده و در مقداری آب جوش دم کرد. مصرف این ماده در افزایش اشتها بسیار موثر است. همچنین می توان گرد گیاه آن را در آب مخلوط کرد و مصرف نمود و یا می توان برای افزایش اشتها دانه آن را جوید. دم کرده آن مخصوصاً اگر به همراه گیاهان مکمل دیگر مثل گیاه اوجی باشد، در رفع اسهال، نفخ و سندروم روده بسیار مفید است.

ترکیبات شیمیایی متعددی که در این ادویه پر خاصیت وجود دارد، آن را به ماده ای برای تقویت معده تبدیل کرده است. زیره سیاه معده را گرم نگه داشته و انگل آن را دفع می کند. در برطرف کردن نفخ شکم به شکل موثر و سریعی عمل کرده و از تشکیل گاز معده جلوگیری می نماید. همچنین عمل هضم غذا را سریع و آسان می کند. این ادویه مفید نه تنها برای تسکین درمان قاعدگی موثر است، بلکه به علت طبع و خاصیت گرمی که دارد بسیار قاعده آور نیز می باشد. اگر مقداری از آن برای مدت زمان محدودی جویده شود، بوی بدن دهان و حتی بوی بد ناشی از خوردن سیر و پیاز را برطرف می کند.

توزیع کنندگان مستقیم زیره سیاه عمده

توزیع کنندگان مستقیم زیره سیاه عمده

توزیع کنندگان مستقیم زیره سیاه عمده آن دسته از مراکز و فروشگاه‌ هایی هستند که مستقیماً با تولیدکننده این محصول در ارتباط می باشند و در واقع به نوعی نمایندگان بی واسطه عرضه و فروش این کالا به شمار می ‌روند. این توزیع ‌کنندگان گاه خود در بازارهای سنتی، فروشگاه های طب سنتی و عرضه گیاهان دارویی فعالیت دارند و گاه به صورت سیار این محصول را در اختیار فروشگاه های فوق الذکر قرار می دهند.

این محصول در حال حاضر توسط افراد مختلف در بین متقاضیان عرضه می گردد. واردات انواع زیره سیاه عمده از طریق روش های خاص که در بازار واردات این محصول وجود دارد، امکان پذیر است. زیره سیاه یکی از گران ترین ادویه موجود در کشور محسوب می شود و این محصول به دلیل خواص فراوانی که برای سلامت انسان دارد، از ارزش غذایی و دارویی بسیار زیادی در طب سنتی برخوردار می باشد. تولید این محصول در برخی از مناطق کشور از جمله کرمان صورت می پذیرد، مناطقی که شرایط آب و هوایی و خاک مناسب و مساعد داشته باشد باعث رشد بهینه این محصول می گردد.

این محصول در مناطق گرم و خشک کشت می گردد، خاک مناسب برای رشد این گیاه نباید شور باشد و بایستی از مواد مغذی و آلی سرشار باشد. در خاک شنی و رسید به خوبی تکثیر می یابد، از طریق کشت بذر در زمین های شنی و رسوبی به خوبی قابل رشد و برداشت است. پس از کشت بذر و طی مراحل رشد گیاه، دانه های زیره سیاه قابل برداشت است. کشاورزهایی که در زمینه کشت این محصول مشغول به فعالیت هستند، پس از برداشت زیره سیاه آن را به کارخانه زیره سیاه انتقال می دهند. این نوع زیره توسط دستگاه های خاص خشک می گردد و ناخالصی ‌های آن گرفته می شود. این محصول از ارزش غذایی فوق العاده ای برخوردار است به طوری که مصرف آن بیشتر از زیره سبز و از بازار فروش خوبی برخوردار می باشد.

فروش انواع زیره سیاه عمده

فروش انواع زیره سیاه عمده همواره بسیار پر رونق بوده و بازار بسیار پر منفعت و سودآوری از حیث اقتصادی به همراه داشته است و علت این امر خواص و فواید بیشماری است که در گیاه زیره سیاه وجود دارد. در واقع، افرادی که به مصرف زیره در وعده ‌های غذایی خود عادت دارند و همچنین افرادی که پای بند و مقید به دستور العمل های طب سنتی می باشند، مشتریان و خریداران پر و پاقرص و همیشگی زیره سیاه به شمار می روند. فروش انواع زیره سیاه عمده نیز برای آن دسته از افرادی می باشد که خود فروشنده و یا توزیع کننده انواع زیره سیاه عمده به شمار می‌ روند و این فعالیت را در فضای حقیقی و فضای مجازی ادامه می دهند.

به طور کلی مقدار زیره سیاه کرمان بسیار کم است و عمده زیره موجود در بازار از نوع وارداتی می باشد. از این ‌رو هنگام خرید زیره سیاه باید به مشخصات ظاهری و ویژگی ‌های کیفی زیره توجه شود تا زیره سیاه وارداتی یا زیره سبز رنگ شده را به جای زیر سیاه کوهی کرمان با قیمت بالا نفروشند.

قیمت خرید انواع زیره سیاه عمده

قیمت خرید انواع زیره سیاه عمده

جهت استعلام از به روز ترین و آخرین قیمت خرید انواع زیره سیاه عمده چند روش وجود دارد. یکی از این روش ها مراجعه به پایگاه های اینترنتی معتبری می باشد که مستقیماً وظیفه عرضه و توزیع انواع زیره بالاخص زیره سیاه عمده را به عهده دارند. روش دیگر مراجعه حضوری به فروشگاه‌ های بقالی، عطاری و ادویه جاتی می باشد که در توزیع و فروش انواع زیره به صورت عمده و کیلویی نقش فراوان و بسزایی دارند. لازم به ذکر است که انواع فروشگاه های عرضه کننده ادویه و همچنین فروشگاه هایی که در زمینه توزیع و فروش گیاهان دارویی و طب سنتی فعالیت می کنند نیز می توانند قیمت خرید انواع زیره سیاه عمده را در اختیار مشتریان قرار دهند.

افرادی که به دنبال خرید زیره سیاه به صورت عمده هستند، توصیه می‌ک شود به مراکز معتبر و مجاز فعال در زمینه فروش عمده زیره سیاه و سبز مراجعه کنند تا محصول مرغوب را با قیمت مناسب خریداری نمایند. انواع زیره سیاه موجود در بازار زیره سیاه به عنوان دانه گیاهی خوش عطر و طعم از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و خواص بی شمار آن در درمان انواع بیماری‌ ها و زیبایی پوست و مو، سبب شده تا بسیاری از افراد از زیره سیاه در انواع غذاها و دمنوش‌ های گیاهی استفاده کنند. به طور کلی، دو نوع زیره سیاه و زیره سبز در بازار موجود است که زیره سیاه هم در بازار ادویه ‌جات و خشک بار ایران در دو نوع وجود دارد. نوع اول زیره سیاه کرمان یا زیره سیاه کوهی محسوب می ‌شود و بسیار شناخته شده و مشهور است.

این نوع زیره سیاه بسیار معطر و پرخاصیت است و مقدار آن در بازار بسیار کم است. از این ‌رو، زیره سیاه کوهی مرغوب و با کیفیت از قیمت بالایی برخوردار است. نوع دوم زیره سیاه، محصول وارداتی به شمار می رود که از کشورهای همسایه شرق ایران از جمله افغانستان و پاکستان به بازار خشکبار عرضه می‌ شود و عمده زیره سیاه موجود در بازار را این نوع زیره سیاه تشکیل می‌ دهد که در مقایسه با زیره سیاه کوهی از کیفیت و قیمت پایین‌ تری برخوردار است.

خواص درمانی و ارزش غذایی بالای زیره سیاه از جمله تسکین و درمان سرفه، تقویت قلب، افزایش اشتها، افزایش هوشیاری، تقویت پوست و مو، تسکین درد شکم و مواردی نظیر آن سبب شده تا از این محصول در بسیاری از غذاها استفاده شود. بنا بر این، اگر فردی قصد خرید زیره سیاه به صورت عمده را دارد، توصیه می‌ شود به مراکز معتبر و فعال در این زمینه مراجعه کند تا محصول با کیفیت را با قیمت مناسب تهیه نماید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما