فروشنده اصلی زیره سبز کرمان

زیره سبز کرمان دانه ای معطر و ضد نفخ است که در آشپزی به عنوان ادویه از آن استفاده می شود و در انواع غذاها برای خواص و طعم آن استفاده می شود زیره سبز ایرانی که بیشتر به زیره کرمان معروف است در استان کرمان به صورت عمده و دیم و آبی کاشت می شود فروشنده اصلی زیره کرمان این محصول را به صورت عمده به شرکت های سورت کننده این محصول می فروشد این شرکت ها آن را به صورت بسته بندی و فله ای در بازار های داخلی و خارجی عرضه می کند.

فروشنده اصلی زیره سبز کرمان

ترکیبات موجود در زیره سبز ایرانی

ترکیبات موجود در زیره سبز ایرانی زیره درجه یک ایرانی دارای خواص زیادی برای بدن می باشد که دارای ترکیبات شیمیای نیز است این محصول در ترکیبات خود درارای روغن فراوانی است که حدود ۲ الی ۵ درصد از این روغن شامل کومین آلدئید، گاما ترپین ها ]بتا پینن ها پارا سمین و پارا منتادی می باشد و مقدار روغن ثابت در این گیاه حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد است که از ترکیب پیتروسلیک اسید و پالمیتیک اسید است ترکیبات پرو تئینی موجود در زیره به مقدار ۱۵ الی ۲۰ درصد است.

زیره حاوی تانن ،روغن رزین و اسانس است اسانس آن به وسیله عمل تقطیر زیره سبز با آب به صورت له شده تولید می شود این اسانس مایعی بی رنگ است که بر اثر ماندگاری زیاد به رنگ های زرد و سپس قهوه ای در می آید آلدئیدی بنام کومینول منشاء بوی زیره است که مقدار کومینول موجود در زیره بستگی به محل و نحوه کاشت گیاه از نظر آب و هوایی دارد.

اسانس این گیاه که در مناطق گرمسیری و یا محصولی که به صورت دیم کاشت می شود بیشتر است زیره سبز حاوی روغن ثابت است که سوسپانسیون پودر آن بر روی میکروب های گوناگون تاثیری مهار کننده ای دارد یعنی از رشد میسلیوم جلوگیری می کند و مانع از تولید آفلاتوکسین می شود.

عصاره خشکی که از گیاه زیره سبز به وسیله اتر به دست می آید تجمع پلاکتی القاء شده توسط آراشیدون اسید در پلاسمای انسانی غنی از پلاکت را مهار می کندهمچنین دارای مواد معدنی ، انواع ویتامین ها و مواد مغذی برای بدن می باشد.

طبع زیره سبز سرد است یا گرم؟

طبع زیره سبز سرد است یا گرم؟ زیره دارای طبع گرم است برای همین برای بیشتر غذاها که دارای طبع سرد می باشند استفاده می شود مثلا برنج دارای طبع سرد است و برای اینکه دارای گرم متعادل شود از زیره برای طعم در آن استفاده می کنند واین برای افرادی است که از برنج زیاد استفاده می کنند و یا دارای طبع سرد هستند و برنج مصرف می کنند میوه زیره بیشتر به صورت آسیاب شده در انواع سوپ ،خورشت ، آبگوشت و سالادها استفاده می شود.

این دانه های در چای نیز استفاده می شود و یا خود آن را به تنهایی به عنوان چای زیره استفاده می کنند دم نوش زیره سبز نیز وجود دارد که افراد ریادی به خاطر خواص ، آن را استفاده می کنند مقدار مصرف میانگین زیره در غذا حدود ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم آن دارو و دارا خواص است و حدود ۵ الی ۱۰ درصد آن میوه به شمار می آید.

زیره به خاطر ویتامین ای که در آن موجود است برای سلامتی پوست مفید و میزان رطوبت پوست را افزایش می دهد وجود این ویتامین باعث الیام بخشیدن زخم و آکنه و چین و چروک پوست می شود.

آنتی اکسیدان های موجود در زیره باعث جلوگیری از سرطان های پوست و آن را در برابر نورز ماورای بنفش محافظت می کند در طب سنتی از این گیاه برای رفع اختلالات معده ، اسهال ،و قولنج استفاده می کردند.

چون دارای طبع گرم و خشک است قاعده آور است و اگر با آب میل شود برای درمان دلپیچه و نفخ موثر است و اگر آن را با سرکه استفاده کنید سکسکه را درمان می کند از عرق زیره و یا چای زیره برای چربی سوزی در بدن استفاده می کنند و باعث کاهش وزن در فرد می شود.

دارای فیبر زیاد است که از یبوست جلوگیری می کند و کمک به هضم سریع غذا می کند افرادی که دچار سوء هاضمه می شوند بهتر است زیره سبز یا عرق آن را بعد از غذا استفاده کنند.

بهترین مکان برای نگهداری زیره سبز

بهترین مکان برای نگهداری زیره سبز برای نگهداری زیره سبز بهتر است آن ها را در کیسه های پارچه ای به صورت دانه قرار دهید و در یک مکان سرد و دور از نور خورشید نگهداری کنید در زمان های دور آن ها را در کوزه های سفالی می ریختند و در جای خشک و خنک با درب بسته نگهداری می کردند این محصول را می توانید در ظروف پلاستیکی بزرگ در جای سرد و تاریک مثل زیر زمین ها نگهداری کنید.

زیره به صورت پودری زود طعم می گیرد بهتر است آن را به صورت دانه نگهداری کنید و به مقدارمورد نیاز آن را آسیاب کنید پس بهتر است برای خرید زیره به صورت زیاد آن را به صورت دانه خریداری کنید و خودتان آن را در کیسه های پارچه ای و یا ظروف پلاستیکی و بادرب های بسته در مکانی سرد و تاریک نگهداری کنید چون در مغازه ها ممکن است زیره ای را که خریداری می کنید به صورت پارسالی باشد آن را از مکان های معتبر به صورت زیره تازه و امسالی خریداری کنید که دارای ماندگاری بیشتری باشد.

زیره تازه دارای عطر و بوی خوش و کمی رطوبت است به طوری که اگر آن را در زیر دندان خرد کنید احساس رطوبت آن را حس کنید ولی زیره مانده و کهنه دارای عطر خاصی نیست و بسیار خشک و دارای رنگ تیره تر نیز می باشد برای نگهداری زیره برای مدت طولانی بهتر است از نوع تازه آن خریداری کنید می توانید در درون ظرف زیره را که نگهداری می کنید مقداری نمک و یا فلفل قرمز نه به صورت پودری ، بلکه به صورت درسته تکه کنید و بیاندازید که از آفت ها جلو گری می کند و در ماندگاری زیره نقش به سزایی دارد.

قیمت خرید زیره سبز کرمان

قیمت خرید زیره سبز کرمان قیمت خرید زیره سبز کرمان بستگی به عواملی از جمله میزان حجم آن در بازار: اگر به صورت فراوان کاشت شود و به صورت فروان در بازار وجود داشته باشد دارای قیمت مناسب تر خواهد بود .

همچنین نحوه خرید: اگر آن را به صورت مستقیم و عمده خریداری کنید دارای قیمت مناسب تر خواهد بود همچنین خرید بدون واسطه از طریق سایت های اینترنتی در حال حاضر بر روی قیمت محصول تاثیر می گذارد و دیگر خرید به صورت بسته بندی شده دارای قیمت بالاتر خواهد بود تا اینکه محصول را به صورت فله ای خریداری کنید قیمت محصول بستگی به کفیت و تمیزی آن نیز دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما