فروشنده برتر زیره سیاه ایرانی

زیره سیاه ایرانی یکی از خوش عطر ترین و با کیفیت ترین زیره ها می باشد زیره در بسیاری از کشورها مانند مراکش و مصر و ایران و ترکیه و کشورهای دیگر به صورت خودرو می‌روید و در طب سنتی مورد توجه بسیاری از پزشکان قرار گرفته است و برای درمان بسیاری از بیماریها از این دانه ریز پرکاربرد استفاده میکنند بهتر است بدانید زیره طبعی گرم و خشک دارد زیره به دو نوع سبز و سیاه تقسیم می شود که در ادامه در مورد فواید و کاربرد آنها صحبت می کنیم.

زیره مرغوب دارای منیزیم و کلسیم و پتاسیم و آنتی اکسیدان زیادی می باشد به همین دلیل خاصیت ضد سرطانی دارد و از مبتلا شدن به انواع بیماری های اعصاب از جمله ام اس و پارکینسون جلوگیری میکند و همچنین زیره داری ویتامین های c و E هم میباشد.ارتفاع این گیاه حداکثر به ۵۰ سانت می رسد و بوته ای شبیه به بوته هویج دارد. زیره سوغات شهر کرمان به حساب می آید و یکی از مرغوب ترین زیره ها زیره شهر بافت می باشد.

کشاورزان اکثراً از تیرماه شروع به برداشت دانه زیره میکنند بهترین زیره؛ زیره کوهی می باشد که در شهر بافت به وفور یافت می شود. کشاورزان زیره کوهی را از کوهستان برداشت می کنند و این یکی از سخت ترین و خطرناک ترین کارها می باشد.

فروشنده برتر زیره سیاه ایرانی

آثار درمانی زیره سیاه در طب سنتی

آثار درمانی زیره سیاه در طب سنتی زیره سیاه اعلا دانه ای ضد نفخ می باشد و برای معطر کردن غذا و دسر ها مورد استفاده قرار میگیرد. در واقع زیره یک ادویه به حساب می‌آید و در عطاری ها موجود می باشد.بسیاری از افراد از زیره برای لاغر شدن استفاده می کنند زیرا این دانه پر ماجرا به علت وجود فیبر زیاد باعث کم شدن اشتها میشود و در واقع به عنوان یک چربی سوز عمل میکند.

اگر زیره همراه عسل مورد استفاده آقایان قرار گیرد باعث افزایش تعداد اسپرم و تقویت قوای جنسی میشود بنابراین آقایانی که دچار مشکلات زود انزالی و ضعف اسپرم میباشند می توانند از زیره برای درمان مشکل خود استفاده کنند و همچنین زیره برای افرادی که دچار مشکلات معده و گوارشی هستند بسیار مناسب می باشد زیرا زیره با خاصیت ضد گاز و ضد نفخ بودن مشکلات معده را برطرف میکند.

اما بهتر است بدانید که مصرف بیش از حد زیره باعث سوزش معده میشود. اگر زیره بیش از حد مصرف شود باعث آسیب دیدن کلیه و کبد میشود و اگرچه زیره دانه‌ای پرفایده و پر از ویتامین های مختلف است اما بهتر است بدانید مصرف بی‌رویه زیره برای خانم های باردار باعث سقط جنین میشود. افرادی که دائما دچار سرفه خشک هستند می‌توانند با اضافه کردن فلفل به زیره سرفه های خود را به طور قطع از بین ببرند.

افرادی که دچار مشکلات مجاری ادراری و انسداد ادرار هستند میتوانند از زیره سیاه برای درمان مشکل خود استفاده کنند زیرا زیره به شدت باعث تکرر ادرار شده و مانع از مبتلا شدن به هر نوع عفونت میشود و مشکلات روده را هم برطرف میکند.

افرادی که دچار بیماری‌های لثه و دهان هستند میتوانند با مصرف زیره به صورت دمنوش یا جویدن آن از شر عفونت و بوی بد دهان خلاص شوند و جالب است بدانید زیره باعث افزایش شیر مادر هم می شود به همین دلیل به مادران شیرده خوردن زیره توصیه میشود.به افرادی که دچار تنگی نفس هستند پیشنهاد می شود دانه های زیره را در سرکه خیسانده و سپس سرکه را سر بکشند این کار باعث می شود راه تنفسی باز شود و احساس خفگی به شما دست ندهد.

آشنایی با خواص زیبایی زیره سیاه

آشنایی با خواص زیبایی زیره سیاه همان طور که می دانید زیره سیاه فواید بسیار زیادی دارد از جمله اینکه باعث جوانسازی پوست میشود زیره باعث کاهش چین و چروک پوست صورت شده و پوست را شفاف میکند همچنین زیره انواع لک های پوست صورت را از بین برده و پوست را شاداب می کند.

افرادی که مبتلا به شپش و شوره سر می باشند می توانند از زیره برای درمان این مشکل استفاده کنند جالب است بدانید افرادی که مبتلا به خارش پوست سر و عفونتهای قارچی پوست هستند میتوانند از زیره سیاه برای درمان بیماری خود استفاده کنند. برای داشتن پوستی زیبا می‌توانید زیره آسیاب شده را در آب جوش حل کردن و صورت خود را را با آن شستشو دهید این کار مانند ماسک زیره عمل می‌کند و لطافت خاصی به پوست صورت می‌دهد و باعث می شود رنگ پوست شما باز شود.

آیا زیره سیاه ضد اسپاسم است؟

آیا زیره سیاه ضد اسپاسم است؟ جالب است بدانید زیره خاصیت ضد اسپاسم و ضد التهابی دارد افرادی که دچار گرفتگی عضلات و اسپاسم شده‌اند می‌توانند با خوردن زیره یا مالیدن روغن آن به محل آسیب دیده گرفتگی عضلات خود را برطرف کنند. همچنین زیره درمان تنگی نفس و سکسکه میباشد.

به علت وجود پتاسیم زیادی که در زیره وجود دارد میتواند داروی خوبی برای مشکلات قلبی و تپش قلب باشد زیره تپش قلب را منظم کرده و از سکته جلوگیری میکند و باعث کاهش فشار خون و کلسترول خون میشود. همچنین زیره التهاب و پف پوست را درمان می کند و قسمت های آسیب دیده پوست را به سرعت ترمیم می کند.

اگر قسمتی از بدن شما دچار التهاب و اسپاسم شده است میتوانید زیره یا روغن زیره را با آرد ترکیب کنید و سپس این ترکیب را بر روی قسمت آسیب دیده بگذارید این عمل باعث می شود که التهاب به کلی از بین برود. به یاد داشته باشید که ترکیب زیره و آب جوش درمان قطعی التهاب حنجره می باشد.

تامین کننده زیره سیاه اعلا

تامین کننده زیره سیاه اعلا زیر دانه‌ای است که در سراسر جهان کشت می شود این دانه؛ دانه های پرکاربرد و پرفایده می باشد. زیره قیمتی ارزان دارد و در همه عطاری ها به فروش میرسد. از زیره سیاه در کیک پزی ها و شیرینی پزی ها و در رستوران ها به وفور استفاده میشود.

کشور ایران سومین تولید کننده زیره و پنجمین کشور در صادرات زیره می باشد. تولید و صادرات زیره سیاه به علت سختی که دارد نسبت به زیره سبز کمتر میباشد. همه ساله زیره سیاه و سبز ایرانی به کشورهای عربی از جمله امارات صادر می شود. زیره سیاه گرانتر از زیره سبز می باشد و پر رونق تر است. سالانه بیشتر از ۶۰ درصد زیره سیاه و سبز به کشورهای دیگر صادر می شود.

استان کرمان یکی از بزرگترین صادر کنندگان زیره سیاه و همچنین بهترین زیره برای شهر بافت می باشد.بازار زیره سیاه یکی از پرفروش ترین بازار ها در استان کرمان میباشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما