فروشندگان زیره سبز ایرانی

زیره سبز گیاهی معطر و خوش طعم می باشد که به عنوان چاشنی و ادویه در پخت انواع غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این گیاه به عنوان دمنوش نیز استفاده می شود. تقریبا اکثر کشور های دنیا از این محصول استفاده می کنند. همچنین گیاه زیره سبز در اکثر نقاط دنیا رشد می کند. در ایران نیز این گیاه کاشته و پرورش داده می شود. بنابراین نیاز داخلی را تامین می کند.

زیره سبز ایرانی توسط تولید کنندگان زیادی به صورت بسته بندی شده و کیلویی به بازار عرضه می شود. فروشندگان، زیره سبز باکیفیت را با روش های مختلفی در اختیار مردم قرار می دهند.

فروشندگان زیره سبز ایرانی

مواد مغذی موجود در زیره سبز

مواد مغذی موجود در زیره سبز زیره سبز دارای مواد مغذی و ویتامین های فراوانی می باشد. از این رو مصرف آن باعث افزایش سلامتی بدن می باشد. در ادامه به توضیح درمورد ارزش غذایی این محصول می پردازیم.

نام مواد تشکیل دهنده مقدار در 100 گرم زیره سبز
انرژی 375 کیلو کالری
کربوهیدرات 44.24 گرم
پروتئین 17.81 گرم
چربی 22.27 گرم
آب 8.06 گرم
فیبر 10.50 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم
قند 2.25 گرم
نام ویتامین ها مقدار در 100 گرم زیره سبز
ویتامین A 64.00 میلی گرم
ویتامین D 0.00 میلی گرم
ویتامین E 3.33 میلی گرم
ویتامین K 5.40 میلی گرم
ویتامین C 7.70 میلی گرم
ویتامین B1 0.64 میلی گرم
ویتامینB2 0.33 میلی گرم
ویتامین B3 4.58 میلی گرم
ویتامین B4 24.70 میلی گرم
ویتامین B5 0.00 میلی گرم
ویتامینB6 0.44 میلی گرم
ویتامینB9 10.00 میلی گرم
ویتامینB12 0.00 میلی گرم
نام مواد معدنی مقدار در 100 گرم زیره سبز
کلسیم 931.00 میلی گرم
آهن 66.36 میلی گرم
منیزیم 366.00 میلی گرم
فسفر 499.00 میلی گرم
پتاسیم 1788.00 میلی گرم
سدیم 168.00 میلی گرم
مس 0.87 میلی گرم
منگنز 3.30 میلی گرم
روی 4.80 میلی گرم
سلنیم 5.20 میکرو گرم

تاثیر مصرف زیره سبز بر افزایش ایمنی بدن

تاثیر مصرف زیره سبز بر افزایش ایمنی بدن همانطور که در قسمت بالا مشاهده می شود، زیره سبز دارای مواد معدنی و ویتامین های زیادی می باشد. یکی از این مواد ویتامین C و ویتامین های گروه B می باشد که وجود آنها در زیره سبز سبب افزایش سیستم دفاعی و ایمنی بدن در برابر انواع بیماری ها از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا می شود.

همچنین این ویتامین ها از ابتلا ی فرد به انواع سکته و سرطان ها جلوگیری کرده و باعث افزایش بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی می شود. بنابراین مصرف این گیاه پر خاصیت باعث می شود سلامتی ارگانهای بدن تضمین شده و فرد از ابتلا به انواع بیماری ها در امان باشد.

البته باید به این نکته توجه داشت که مصرف بیش از حد هر گونه مواد غذایی از جمله زیره سبز، نه تنها باعث سلامتی بدن نمی شود بلکه ممکن است سلامت اعضای بدن را به خطر بیاندازد. از این رو بهتر است از مصرف بی رویه این گیاه خودداری کرده و اعتدال رعایت شود.

خواص دارویی زیره سبز

خواص دارویی زیره سبز زیره ارگانیک دارای خاصیت های زیادی است. طبع این نوع گیاه گرم و خشک است، بنابراین افراد گرم مزاج باید آن را با احتیاط مصرف کنند. از زیره سبز در صنعت غذایی و صنعت دارویی استفاده فراوانی می شود. زیره سبز به روش های مختلفی از جمله پودر زیره، دمنوش و عرق یا اسانس مصرف می شود. اسانس این محصول در صنعت داروسازی کاربرد زیادی دارد. در ادامه به توضیح در مورد خواص دارویی این محصول می پردازیم.

  1. زیره سبز خاصیت ضد تشنجی و ضد صرعی دارد.
  2. این محصول در افزایش بهبود عملکرد سیستم گوارشی مفید است. از این رو یبوست و بادهای روده و معده را کاهش داده و به هضم غذا کمک می کند.
  3. زیره در درمان بیماری های کلیوی و مثانه مفید است.
  4. باعث کاهش درد های قاعدگی در زنان می شود. همچنین در تنظیم پریود و قاعدگی نقش موثر دارد.
  5. این گیاه در درمان بیماری های ریوی از جمله آسم، برونشیت و آمفیزم مفید است.
  6. زیره سبز سرشار از آنتی اکسیدان است. از این رو با رادیکال های آزاد مضر بدن مبارزه کرده و ابتلا به انواع سرطان ها را کاهش می دهد.
  7. برای درمان انواع دل درد به خصوص دل درد کودکان بسیار موثر است.
  8. در درمان بیماری های صفراوی از جمله سنگ صفرا نقش موثر دارد.
  9. زیره سبز خاصیت ضدعفونی کننده دارد.
  10. باعث کاهش بوی بد دهان می شود.
  11. مصرف آن سبب کاهش وزن می شود. از این رو افراد دارای اضافه وزن می توانند این گیاه را در رژیم غذایی خود جای دهند.
  12. سبب کاهش ناباروری در زنان و مردان می شود.

خواص دارویی این محصول باعث شده است که اکثر افراد برای حفظ سلامتی خود هم که شده از زیره سبز چه به صورت ادویه و چه به صورت اسانس، استفاده کنند. اسانس زیره سبز را هم می توان به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی مانند پماد برای مالیدن بر روی پوست، استفاده کرد.

نکته ای که حتما باید در مورد زیره سبز گفته شود این است که مصرف این محصول سبب افزایش عملکرد سیستم تیروئید، در نتیجه افزایش ترشح هورمون های تیروئید می شود. از این رو افراد مبتلا به بیماری پر کاری تیروئید و همچنین افراد لاغر نباید از این گیاه استفاده کنند.

شرکت صادرات زیره سبز

شرکت صادرات زیره سبز زیره سبز در اکثر نقاط کشور ایران از جمله قم، تهران،سمنان و دامغان به صورت خود رو و یا کاشته شده، رشد می کند. زیره ایرانی به دلیل عطر و بوی منحصر به فرد، دارای محبوبیت بالایی بین افراد می باشد. همانطور که قبلا گفته شد، تولید کنندگان و کشاورزان زیادی در راستای تولید و عرضه زیره سبز با کیفیت به طور انبوه در تلاش هستند.

خریداران و طرفداران این محصول می توانند به روش های متفاوتی این محصول را تهیه کنند. یکی از این روش ها خرید مستقیم و بدون واسطه از تولید کنندگان و کشاورزان می باشد. آنها می توانند زیره سبز را با توجه به نیاز خود به صورت عمده خریداری کنند.

مسلما خرید زیره سبز عمده سبب کاهش هزینه ی مصرفی توسط خریدار می شود. روش دیگر برای تهیه ی این محصول مراجعه حضوری به فروشگاه ها و مراکز خرید معتبر و خرید زیره سبز مورد نیاز به صورت بسته بندی شده و کیلویی می باشد. همچنین امکان خرید زیره سبز به صورت آنلاین از طریق سایت های معتبر نیز امکان پذیر می باشد. این محصول را می توان به صورت اسانس از عطاری ها و یا حتی داروخانه ها خریداری کرد.

بخشی زیادی از زیره سبز تولید شده به سایر کشور ها از جمله قطر، ترکیه، کویت، آلمان، ژاپن و … صادر می شود. بازرگانان، این محصول را با توجه به میزان تقاضای کشور خریدار به صورت بسته بندی شده با قیمت مناسب به سایر کشور ها صادر می کنند. قیمت زیره سبز صادراتی به عواملی مانند کیفیت آن، نوع بسته بندی شده، میزان خرید و تقاضا، هزینه ی حمل و نقل و حتی نام برند تولید کننده بستگی دارد.

2

  1. زيره‌ يک‌ داروي‌ سنتي‌ براي‌ رفع‌ سوءهاضمه‌ خصوصا نفخ‌ شکم‌ است‌. عرق زيره‌ يا روغن‌ آن‌ در رفع‌ سوءهاضمه‌ و دل‌ دردهاي‌ کودکان‌ مفيد است‌. زيره‌ داراي‌ خاصيت‌ ضدگرفتگي‌ دارد و براي‌ رفع‌ گرفتگي‌هاي‌ دوران‌ قاعدگي ‌مفيد است‌.

  2. خداقوت و وقت بخیر.
    خیلی متشکرم بابت اطلاعات کامل و خوبی که درخصوص خواص و ویژگی های زیره اراٸه فرمودید.
    تشکر از مجموعه بناری مارکت جهت تولید و فروش زیره سبز ایرانی پرخاصیت، تازه و مرغوب.
    لطفا قیمت رو هم اعلام کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما