فروش ویژه زیره سبز درجه یک

زیره یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین موادی است که در کرمان تولید می‌شود . زیره سبز کرمان به‌قدری معروف است که به‌عنوان نماد ملی این شهر شناخته شده‌است . برداشت زیره سبز درجه یک کار آسانی نیست، زیرا این گیاه در ارتفاعات شهر کرمان رشد کرده و دسترسی به آن کار آسانی نمی باشد . به‌همین دلیل است که قیمت بسیار بالایی دارد . علاوه‌بر آم ، زیرا به‌عنوان طعم‌دهنده و یک گیاه دارویی مهم نیز به شمار می‌آید . بیشترین برداشت زیره کرمان در کوه‌های جبال‌بارز ، جوپار و خبر انجام می‌گیرد .

فروش ویژه زیره سبز درجه یک

خواص زیره سبز برای درمان و لاغری

خواص زیره سبز برای درمان و لاغری کمک به لاغری: برخی از افراد برای لاغر شدن از داروها و مواد شیمیایی استفاده می‌کنند ولی استفاده از این مواد آسیب‌های دیگری به بدن وارد می‌کند هرچند که موجب لاغری نیز شود . بهتر است برای لاغر شدن به‌جای استفاده از مواد و داروهای شیمیایی داروهای گیاهی استفاده کنید زیر ازجمله موادی است که موجب لاغری می‌شود.

ولی چگونه ؟ زیره موجب می‌شود که فرآیند متابولیسم و سوخت‌وساز بدن بیشتر شده و درنتیجه کالری‌های اضافی که در بدن وجود دارد بسوزد و در نتیجه موجب لاغری و کاهش وزن می‌شود . همچنین تهیه آن بسیار آسان بوده و هزینه کمتری نسبت‌به مواد دیگر دارد

خواص زیره سبز چیست؟

خواص زیره سبز چیست؟ زیره سیاه دارای خواص درمانی بسیار زیادی است که در این‌جا به آن‌ها اشاره مختصری خواهیم داشت . درمان مشکلات گوارشی: درصورتی‌که شما به انگل معده مبتلا هستید بهتر است از زیره سیاه استفاده بکنید زیرا که در زیره سیاه موادی وجود دارد که به‌عنوان نابودکننده کرم‌های انگلی معده می‌باشد . در صورت مصرف زیره این کرم‌ها کشته شده و از بدن دفع‌شده و هیچ عوارضی برای بدن ندارد . همچنین زیره خاصیت ضد نفخ دارد و به کاهش گازهای شکمی کمک می‌کند .

علاوه‌برآن جهت مشکلات روده و همچنین دردهای روده استفاده از آن می‌تواند به‌عنوان مسکن قوی باشند. درمان مشکلات تنفسی : زیره سیاه به‌عنوان مؤثرترین مسکن در جهت تسکین دادن مشکلات تنفسی است . اگر شما دچار تنگی تنفس هستید و هنگام نفس‌کشیدن با مشکل روبه‌رو می شوید ، باید در برنامه غذایی خود از زیره سیاه استفاده کنید . برخی اوقات برایمان پیش می‌آید که دچار سکسکه می‌شویم و این در زمانی ایجاد می‌شود که تنفس ما دچار اختلال شده‌است .

در این زمان می‌توان برای درمان سکسکه از زیره استفاده کرد و تاثیر بسیار خوبی نیز دارد . همچنین ممکن است در اثر سرماخوردگی و یا آلرژی‌های دچار سرفه شویم . استفاده کردن از زیره سیاه برای رفع مشکل سرفه بسیار مؤثر بوده و خاصیت ضد سرفه نیز دارد . همچنین باعث سرکوب کردن سرفه خشک می‌شود . برخی از افراد با مشکل بوی بد دهان مواجه هستند و در هنگام تنفس بوی بدی از دهان آن‌ها ساطع می‌شود .

استفاده از زیره باعث می‌شود که این مشکل حل‌شده و بوی بد تنفسی کاهش‌یافته و درنتیجه تنفس بوی مطبوع تری را داشته باشد . درمان مشکلات قلبی : زیره حاوی مقادیر بالایی پتاسیم است . پتاسیم خود نقش مهمی در بهبود یافتن ضربات قلبی دارد و همچنین باعث می‌شود که رگ‌های قلبی انقباض کمتری را داشته و در نتیجه فشار خون بالا را کاهش می‌دهد . از طرفی زیره باعث می‌شود که کلسترول بد موجود در بدن از بین برود .

پس در حالت کلی می‌توانیم بگوییم که زیره نقش بسیار مهمی در سلامت قلب ایفا می‌کند . البته باید دقت داشته‌باشیم که زیره را در حد اعتدال مصرف بکنیم چون زیاده‌روی در مصرف زیره عوارض زیادی ازجمله افت ناگهانی فشارخون را دارد و درواقع مصرف هر نوع خوراکی وقتی از حد اعتدال بیشتر رود زیان آور است. بهبود مشکلات پوستی : زیره فواید بسیار زیادی برای پوست دارد درواقع زیره باعث می‌شود که پوف و التهابات پوستی کاهش یابد . همچنین اگر قسمتی از پوست دچار سوختگی شده باشد می‌توان از زیره برای درمان آن استفاده کرد

. به این صورت که زیره به‌عنوان محرکی عمل می‌کند تا سلول‌های جدیدی ایجاد شده و درنتیجه منطقی‌ای که آسیب‌دیده است ترمیم مشود . درمان اختلالات عصبی : زیره دارای تأثیر بسیار زیادی در درمان مشکلات عصبی نیز دارد . اگر دچار بیماری‌هایی همچون خستگی مفرط ، افسردگی و یا دچار بی‌خوابی و حتی کم‌خوابی هستید می‌توانید از زیره استفاده بکنید چراکه تاثیر بسیاری برای رفع این مشکلات دارد . اما چگونگی تأثیرگذاری زیره رابه این صورت است که باعث می‌شود گردش خون در بدن به‌خوبی انجام بگیرد و درنتیجه خون‌رسانی خوبی به مغز می‌شود و در رفع افسردگی و خستگی بسیار تاثیر دارد .

همچنین دانه‌های زیره دارای مقادیر بالای منگنز هستند .وجود منگنز در بدن باعث می‌شود انرژی زیادی در بدن آزاد شده و از حالت سستی و بی‌حالی در آید. دانه‌های زیرا دارای مقادیر زیادی منیزیم نیز هستند .وجود منیزیم در دانه‌های زیره و انتقال آن به بدن باعث می‌شود که ریتم خواب بهبود یابد و در نتیجه شما با مصرف زیره سیاه می‌توانید خواب سالم داشته باشید . همچنین زیره سیاه دارای آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است و می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های عصبی مثل ام‌اس و پارکینسون محافظت کند.

مصرف زیره در دوران بارداری حتما باید در برنامه غذایی قرار گیرد زیرا این دانه‌ها نیاز به مادر و جنین را رفع می‌کنند . به این دلیل که زیره سیاه حاوی آهن است و می‌تواند آهن مورد نیاز مادر و جنین را فراهم کند . همچنین این ماده دارای مقادیر بالای کلسیم است و در استخوان‌سازی جنین نقش بسیار خوبی دارد . زیره سیاه باعث بهبود گوارش در بارداری می‌شود و همچنین به‌عنوان ضد یبوست در بارداری خانم‌ها محسوب می‌شود .

فواید و خواص درمانی و زیبایی زیره سیاه

فواید و خواص درمانی و زیبایی زیره سیاه استفاده از زیره درجه یک برای شادابی و سلامت پوست بسیار اهمیت دارد . زیرا زیره حاوی آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی است که مانع از پیری شده و درنتیجه جوانی پوست را حفظ می‌کند . چین‌وچروک های پوست را کاهش می‌دهد . همچنین برای خلاص شدن از مشکلات پوست سر می‌توان از زیره استفاده کرد . اگر ناحیه سر شما دچار عفونت ، خارش، شوره و یا حتی ریزش مو شده‌است می‌توانید از زیره برای درمان این مشکلات استفاده کنید .

خرید زیره سبز اعلاء

خرید زیره سبز اعلاء در هنگام خریداری زیره سبز سعی کنید بیشتر حالت پودری آن استفاده بکنید زیرا اگر بخواهید دانه زیره را خریداری کنید دراین‌صورت باید وقت گذاشته و آن را در هاون یا آسیاب کنید و در این صورت به حالت پودری درآورید. سعی کنید در هنگام خریداری زیره ارگانیک خرید کنید تا مطمئن شوید که تحت تاثیر هیچ‌گونه تشعشعاتی قرار نگرفته‌است همچنین می‌توانید این زیره را از فروشگاه‌های مختلف و حتی عطاری‌های محلی نیز تهیه کنید .

پخش عمده عرضه زیره سبز معمولاً توسط کسانی صورت می‌گیرد که فرآیند جمع‌آوری کردن آن در ارتفاعات را برعهده دارند می‌توان از این افراد به‌طور مستقیم زیره را خریداری کرده به حالت پودری درآورد و به فروش رساند و یا به همان صورت دانه آن را فروش کرد .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما