قیمت انواع زیره سیاه عمده

زیره یک سیاه گیاهی هست که برگ های آن سبز رنگ هست وعمر آن دو ساله می باشد و زیره برای درمان بیماری ها و زیبایی پوست و زیاد کننده شیر و هضم کننده ،ضد تشنج،معرق ،برای زنان و مادران حامله و شیرده بسیار عالی و موثر خواهد بود . گياه آن شبیه هویچ خواهد بود و وقتی این گیاه رو نگهداری می‌کنند به رنگ سبز رنگش عوض خواهد شد و برای خردکردن آن از چوپ استفاده خواهند کرد .این دانه سرشار از منیزیم، کلسیم ،آهن، منگنز،روی و حاوی ویتامین های بسیاری خواهد بود و دو نوع از مشهور ترین زیره ها زیره سیاه زیره سبز هستند که زیره سیاه به دلیل فراوانی مواد معدنی که دارد از زیره سبز ارزش بیشتری خواهد داشت. روغن گرفته شده از دانه های این گیاه به عنوان‌ یک آنتی اکسیدان عمل می کند و خواص ضد نفخ آن از ریزش مو و طاسی و شوره ی سر جلوگیری خواهد کرد و جوشانده آن می تواند جوش های صورت را بر طرف و ویتامین آ موجود در آن برای حفظ سلامتی و کشسانی پوست مفید است و خواص ضد قارچی و ضد باکتری آن از ایجاد عفونت قارچی یا میکروبی جلوگیری می کند .زیره سبز و زیره سیاه از لحاظ اندازه تفادت های زیادی دارند زیره سبز از زیره سیاه بزرگتر و درشت تر هست .زیره سیاه عمده دانه های کوچک هلالی شکلی دارد که چند وجهی به نظر می آید. زیره سبز و زیره سیاه از گیاهان مختلفی به وجود می آیند. زیره سبز از خشک کردن میوه گیاه cuminum cyminum به دست می آید اما زیره سیاه از طریق خشک کردن میوه گیاه carum carvi به وجود می آید. زیره سبز و سیاه هر دو به دو صورت کوهی و پرورشی در کشور وجود دارند بدون شک نوع کوهی آن به خاطر شرایط طبیعی که زیره در آن رشد کرده دارای کیفیت و مرغوبیت بالایی هست .زیره به طور گسترده در سراسر اروپا ،آفریقا و آسیا رشد می کند .زیره هر دو سال یک بار شکوفه می زند و زیره دارای رنگ های مختلفی مانند سیاه ،سبز ،صورتی ،زرد،قهوه‌ای و سفید می باشد .زیره سیاه اعلا در جهان همان زیره سیاه اصل کرمان معرفی شده چون دارای عطر و طعم بسیار مرغوب و خوبی هست .محل رویش زیره کوهی در ایران نیست .میوه اش شکل و شمایلی مانند بقیه زیره دارد ولی بزرگتر و رنگی زرد مایل به قهوه‌ ای و بویی شبیه به گلپر دارد .جوشانده ریشه زیره سیاه کوهی برای تسکین درد بسیار مفید هست . زیره سیاه صادراتی ایران که بیشتر آن زیره سیاه پاک شده و تمیز شده کرمان هست به کشور های دیگر آسیایی و اروپایی فرستاده می شود .زیره سیاه صادراتی در بازار های بزرگ شهر هایی مانند تهران و تبریز ،مشهد،شیراز و اصفهان در کنار زیره های داخلی نیز استفاده می شود .قیمت انواع زیره سیاه عمده

دانستنی های علمی درباره زیره

دانستنی های علمی درباره زیره این دانه به خاطر مقدار زیادی تیمول و اسید های ضروری که دارد در بهبود گوارش مفید خواهد بود.حضور کیومین الدهیدیک یک ترکیب فعال در زیره باعث می شود سلول های سرطانی رشد آن ها به تعویق افتاده وباعث مبارزه با سرطان خواهد شد .به خاطر اینکه این دانه دارای منبع غنی پتاسیم خواهد بود برای تنظیم فشار خون جلوگیری از بیماری های قلبی موثر و مفید خواهد بود.خواص ضد قارچ و ضد التهابی وضد باکتریایی دانه های زیره باعث می شود ماهیچه ها آرام شده و ایمنی بدن تقویت شود و در رفع سرماخوردگی موثر باشد .آهن موجود در دانه زیره باعث جلوگیری از کم خونی خواهد شد و برای زنان باردار و مادران شیرده عالی خواهد بود.بع علت فیبر بالایی که این دانه دارد در درمان یبوست مفید خواهد بود ملاتونین فراوان موجود در زیره به افراد کمک می کند که با بی خوابی مبارزه کند.مواد معدنی این دانه ها از جمله ریبوفلاوین ،ویتامین ب۶،زیگزانتین و نیاسین آن را به ماده ای عالی برای تقویت عملکرد شناختی و جلوگیری از فراموشی و درمان آن موثر و مفید تبدیل کرده است. مصرف مداوم این دانه ها به شکل موثری هیپو گلیسمی را کاهش می‌دهد و در درمان دیابت مفید هست. غنای اسانس معطر و کافئین موجود در زیره اثرات ضد احتقانی بر بدن دارد و به درمان اختلالات تنفسی کمک می کند . مقدار زیادی ویتامین آ، ویتامین سی، آهن و اسانس های دیگر که دارد باعث می شود سیستم ایمنی بدن تقویت شود. کیومین الدهید، تیمول و فسفر موجود در زیره بدن انسان را سم زدایی می‌کند. دانه‌ های زیره جذب مواد مغذي را در بدن افزایش و سرعت متابولیک را بالا برده و باعث افزایش سوخت و سوز بدن می شود .برای جلوگیری از خارش و احساس سوزش استفاده می شود و مصرف منظم این گیاه سیکل ماهیانه را تنظیم می‌کند و به این ترتیب احتمال پريود های نامنظم را کاهش می دهد .دانه های زیره سبب تسکین گرفتگی های ناشی از سنگ های کلیه و کولیک کلیوی می شود و باعث تقویت سلامت کلیه ها می شود .زیره سیاه ارگانیک مربوط به زیره سیاه محلی کرمان هست که به زیره سیاه کوهی هم معروف هست این گیاه به طور معمول در سواحل رودخانه ها رشد می کند و کشت آن به آب نسبتا کمی نیاز دارد.به چشم کشیدن زیره سیاه باعث روشنایی چشم می شود.زیره سیاه وحشی خاصیت زیادی برای لاغری دارد اما زیاده روی در مصرف زیره سبب سوزش سر دل ،کاهش مایع منی ،کاهش قند خون ،آسیب رساندن به کلیه ها ،ایجاد آلرژی و حساسیت های پوستی ،سقط جنین یا زایمان زودرس می شود.مصرف بیش از حد دانه زیره ها می تواند باعث مشکلات ذهنی و خواب آلودگی می شود چون دارای خواص مخدری است .مصرف بی حد دانه زیره منجر به خون ریزی شدید در دوران قاعدگی می گردد. ممکن است بر اثر ضد نفخ زیره موجب آروغ زدن شود چون هوا هنگام غذا خوردن یا نوشیدنی وارد معده می شود که از طریق دهان گاز معده خارج می شود.مصرف بی رویه آن باعث نابروری مردان می شود چون موجب سرکوب تستوسترون می شود .کهیر زدن بدن یکی از نتایج مصرف بیش از حد زیره خواهد بود. اگر چه فیبر های غذایی موجود در زیره برای شکم ما خوب هست اما بهتر است آن را به طور متوسط مصرف کنیم چون باعث سندروم روده تحریک پذیر ،گاز روده ،انسداد روده ای ،انقباض شکم و … می شود .

طریقه مصرف زیره چگونه است؟

زیره سیاه از نظر عطر و طعم شبیه به انیسون یا بادیان رومی است از دانه های آن غالبا در پخت غذا استفاده خواهد شد.از آن در نان ها استفاده می شود.همچنین دردسرهای طعم دار ،سوپ ها ،کالباس ها،سبزیجات و……استفاده خواهد شد.و از آن در تهیه ترشی استفاده می شود . دانه‌ ‌ های زیره را در آب نگهداری کرده و برای مدتی آن را در آب نگه می دارند تا خیس شود و بعد آن را به عنوان یک جوشانده مثل چای مصرف می کنندیا می توانند دانه های خیس زیره را هم جوید.در بعضی از کشور ها از پودر زیره سبز به ماست اضافه می کنند و از آن برای بدن موثر خواهد بود یا از زیره سبز همراه با لیمو یا آب لیمو برای لاغری استفاده خواهند کرد .برای تهیه دمنوش زیره ‌کافی است مقداری از آن را به حالت پودر در آب ریخته و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه نگهداری و سپس مانند دلنوشته های دیگر استفاده کرد .زیره سیاه چون دارای مقدار زیادی اسانس یا همان بو است باید آن را در ظرف فلزی یا شیشه ای در دار نگهداری کرد .بهترین روش مصرف آن این است که میوه های آن را به صورت پودری استفاده کرد چون هم مقرون به صرفه هست و هم عطر بیشتری دارد .

چه زیره ای برای عرق گیری مناسب است؟

چه زیره ای برای عرق گیری مناسب است؟ برای عرق گیری از زیره سبز استفاده بیشتری می کنند .خواص عرق زیره سبز شامل کاهش نفخ معده و روده و کمک به کاهش وزن می کند .زیره سبز دارای تانن و روغن زرین و اسانس است .اسانس زیره از تقطیر میوه له شده تحت اثر بخار آب بدست می آورند. این اسانس مایعی است بی رنگ که در اثر ماندن ابتدا به رنگ زرد و سپس قهوه‌ ای می شود .بوی زیره هم مربوط به الدئیدی به نام کومینول است .و خواص دارویی و ارزش غذایی زیره سبز بسیار بوده و همچنین از خواص زیره سبز برای طعم دهندگی در غذا استفاده خواهند کرد.خواص عرق زیره سبز شامل:عرق زیره سبز قابض و خشک کننده هست ،استفاده از این عرق برلی کاهش وزن و لاغری مفید هست ،عرق گیاه زیره باعث رفع اشتهای کاذب می شود،عرق آور و ضد تشنج ،دارای خاصیت چربی سوزی بوده و باعث از بین رفتن چربی های زیر پوستی می شود،مصرف این عرق برای برطرف کردن بیماری صرع مفید است، مصرف عرق زیره سبز در دفع گاز معده موثر بوده و برای برطرف کردن سوءهاضمه مفید است ،قاعده آور است و ترشحات زنانگی را برطرف می کند،برای رفع نفخ روده و معده می توانید از عرق زیره سبز استفاده کنید ،افزایش دهنده شیر مادران است .برای تولید این عرق ابتدا آب و تخم زیره سبز را می جوشانند پس از تبخیر عمليات سرد کردن بخار و تقطیر به صورت سنتی یا صنعتی انجام می شود و مایعی که با تقطیر به دست آمده همان عرق گیاه زیره سبز است .به طور کلی طی فرایند تبخیر و اسانس و رایحه گیاه داخل مولکول های آب نفوذ می کند و در اصطلاح علمی آب مقطر تولید می شود .برای تهیه اسانس زیره سبز چنان چه دانه ها پودر شوند اسانس ها تا حدود ۵۰ درصد کاهش می یابند.با استفاده از عرق زیره می توان از خواص زیادی مانند کاهش وزن و لاغری بهره مند شد این عرق گیاهی سرشار از فیبر است که موجب کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن می شود و عرق زیره خوب است همراه با عسل یا آب لیمو و …. ترکیبی استفاده شود و بهترین زمان برای مصرف آن نیم ساعت قبل از وعده های غذایی هست .

تقویت استخوان ها با مصرف زیره

دانه های زیره منبع عالی روی هستند و این برای تقویت استخوان ها عالی هستند. بدن برای انتقال عصبی ،ترشح هورمون ،انقباض ماهیچه و کاهش فشار خون به کلسیم نیاز دارد .مصرف مواد غذایی آن سرشاز از کلسیم هست و به همین دلیل مصرف زیره برای جوانان و کودکان که در این سنین بدن آن ها در حال تشکیل کامل توده استخوانی بدن مفید خواهد بود.با افزایش توده استخوانی خطر ابتلا به پوکی استخوان نیز کاهش پیدا می کند .

خرید آسان زیره سیاه عمده

خرید آسان زیره سیاه عمده اگر متقاضی خرید زیره سیاه مرغوب هستید بدون تردید زیره سیاه کوهی یا همان زیره سیاه کرمان بهترین گزینه خواهد بود .از نکات مهم در هنگام خرید زیره سیاه می توان به درشت بودن و تمیز بودن آن اشاره کرد زیرا در بازار برخی از افراد زیره سبز را با زیره سیاه قاطی کرده و برای تشخیص زیره از هم می‌توانید زیره سیاه را از وسط نصف کرده و نباید بوی و طعم زیره سبز رو بدهد .چون زیره سیاه در حالت خام بوی زیادی ندارد و وقتی جوش می خورد بو دارد. اگر تصمیم به خرید زیره سیاه دارید ،قیمت ‌کیلویی زیره سیاه تحت تاثیر فاکتور هایی چون خالص بودن محصول ،میزان فرآوری انجام شده روی محصول ،نرخ ارز و باز بودن مرز ها و تازه بودن زیره سیاه تعیین می شود. قیمت عمده زیره سیاه از ۳۰ هزار تومان شروع میشه تا ۸۰۰ هزار تومان در بازار به زیره های سیاه مختلف تعلق می گیرد.

عرضه مستقیم زیره سیاه عمده

فروش عمده زیره سیاه ارزان از طریق نمایندگی ها و فروشگاه های تخصصی گیاهان دارویی و نیز سایت های معتبر انجام می شود کرمان یکی از قطب های اصلی تولید زیره سیاه در کشور می باشد که زیره این استان از لحاظ کیفیت و طعم و عطری که دارد شهرت جهانی دارد و شرکت های تولیدی که در کرمان هستند در حوزه ی تولید و بسته بندی زیره سیاه فعالیت دارند.این واحد های تولیدی زیره سیاه رو به صورت عمده و کلی و بدون واسطه از کشاورزان خریداری و سپس طی فرایندی بسته بندی می کنند و در بازار عرضه می کنند و این واحد ها از طریق نمایندگی ها و بازرگانی ها به تجارت مستقیم زیره و صادرات آن به سایر کشور ها می پردازند .تجارت مستقیم انواع زیره ها از طریق تاجران و بازرگانان انجام می شود .

پخش کنندگان بی واسطه زیره سیاه عمده

پخش کنندگان بی واسطه زیره سیاه عمده عرضه بدون واسطه زیره در درون کشور و در بیشتر شهر ها انجام می شود به این صورت که بیشتر مراکز تولیدی و فروشندگان زیره یک وب سایت اینترنتی درست کردن و از این طریق محصول خود رو می فروشند.

4

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما