قیمت فروش زیره سبز تازه

زیره سبز تازه گیاهی است که می توان آن را جزو اصلی ترین انواع داروهای گیاهی دانست و همچنین به عنوان یک طعم دهنده عالی در آشپزی و محصولات تجاری به کار می رود.

بهتر است بدانید که قیمت فروش زیره سبز پرورشی به مراتب از نوع دیمی و تازه آن پایین تر است ، مهم ترین دلیل آن شاید به برداشت بیشتر و همچنین کیفیت کم تر این محصول باشد. اما نوع مرغوب آن معمولا در اطراف مشهد و سبزوار کشت می شود که زیره سبز سبزوار به مراتب از کیفیت و مرغوبیت بیشتری برخودار است.

قیمت فروش زیره سبز تازه

تقويت سيستم ايمني بدن با مصرف زیره

تقويت سيستم ايمني بدن با مصرف زیره زیره سبز خواص دارویی بسیار فوق العاده ای دارد که همانطور که گفته شد از ادویه آن در پخت مواد غذایی نیز استفاده می شود.این گیاه به دلیل مزایای فراوان در علم پزشکی نیز گیاه شناخته شده ای است که آنتی اکسیدان های موجود در آن به درمان بیماری های قلبی و دیابت و…کمک زیادی می کند.

همچنین با مطالعاتی که در سال ۲۰۱۱دانشمندان بر روی خواص زیره سبز انجام داده اند به این نتیجه بسیار مهم رسیده اند که مصرف زیره سبز به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک شایانی می کند.چرا که مواد مغذی مهمی همچون آن،روغن های ضروری،ویتامین c و ویتامین A که در آن موجود می باشد به چندین روش به تقویت سیستم ایمنی بدن منجر می شود.

ویتامین c را باید یکی جزو از قوی ترین آنتی اکسیدان هایی دانست که می تواند عملکرد و فعالیت گلبول های سفید خون را تحریک و تقویت نماید. همچنین این ویتامین بدن افرادی را که به دلیل استرس سیستم ایمنی بدنشان ضعیف شده است را تقویت می کند چرا که این ویتامین باعث رفع التهاب شده و خطر فشار خون و سکته مغزی را کاهش می دهد.

شاید به همین دلیل باشد که اکثر پزشکان و کارشناسان طب سنتی به کسانی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف شده است خوردن دمنوش گیاهی زیره سبز را توصیه می کنند چرا که با بالا رفتن سیستم ایمنی بدن از بسیاری از بیماری ها در بدن جلوگیری می شود از جمله سرماخوردگی مکرر،التهابات پوستی ،عفونت ارگان هاب بدن در اثر عوامل میکروبی خارجی.

همچنین از دیگر فواید خوردن زیره سبز می توان به بهبود عملکرد قلب،کاهش وزن و کنترل قند خون نیز اشاره نمود.

ویتامین های موجود در زیره سبز

ویتامین های موجود در زیره سبز همانطور که به خواص بی نظیر زیره سبز اشاره نمودیم باید این مطلب را هم اضافه کنیم که زیره سبز دارای مواد مغذی و با فایده های گوناگونی می باشد که سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی می باشد.

این گیاه هم به صورت دیمی و هم به صورت پرورشی یافت می شود اما نوع دیمی آن مفیدتر از نوع پرورشی می باشد، که به گفته کارشناسان دارای منبع عالی مواد معدنی نظیر آهن،مس،کلسیم،پتاسیم،منگنز،سلنیوم،روی و منیزیوم می باشد.بهتر است بدانید که مس و آهن در تولید گلبول های قرمز خون مورد نیاز هستند و ویتامین c که این گیاه سرشار از این نوع ویتامین می باشد به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

از دیگر مواد معدنی در زیره سبز فیبر موجود در آن است که نقش یک ضد سرطان را ایفا می کند همچنین زیره سبز به دلیل مقدار بالای فیبر به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک شایانی می کند.

اگر بخواهیم درباره ویتامین های موجود در زیره سبز توضیح بیشتری دهیم بهتر است که ارزش غذایی موجود در یک قاشق غذاخوری از زیره سبز را نام ببریم که شامل:

۱.پروتئین:یک گرم ۲.کالری :۲۲ گرم ۳.کلسترول:صفر گرم ۴. چربی:یک گرم. ۵. فیبر رژیمی:یک گرم ۶.سدیم: ۱۰ میلی گرم ۷. کربوهیدرات :۳ گرم ۸.قند: صفر گرم و همچنین حاوی ویتامین هایی همچون A-C_E می باشد.

بهترین مکان برای نگهداری زیره سبز

بهترین مکان برای نگهداری زیره سبز معمولا زیره سبز به سبب خاصیت های فراوانی که دارد از مقاوم ترین انواع داروهایی گیاهی در برابر فساد و خرابی زودرس به شمار می رود. به این منظور بهتر است که برای افزایش زمان ماندگاری در جای خشک و خنک نگهداری شود، چرا که با نگهداری انواع داروهایی گیاهی و ادویه ها در محل گرم و مرطوب امکان خراب شدن، کپک زدن و یا حتی تغییر رنگ، بو و مزه آن نیز وجود دارد.

در کشور ایران معمولا انواع ادویه ها در کارخانه ها تولید نمی گردد بلکه فقط فرآیند انتقال و آسیاب کردن روی آنها صورت می گیرد.به طور کلی می توان گفت که انواع ادویه ها را در محیط های بسیار سرد و بسیار گرم مانند انباری و یا در مجاورت تابش نور مستقیم آفتاب قرار بگیرند پس بهترین کار این است که خشک نگه داشتن زیره سبز و انواع ادویه جات باعث می گردد که عطر و طعم آن برای مدت زمان طولانی تری نگاه دارد.

اگر بخواهید در منزل از زیره سبز نگهداری کنید بهتر است که از ظروف شیشه ای استفاده نمایید. زیرا شیشه به عنوان یک ماده بی اثر در نگهداری زیره سبز در نظر گرفته می شود. بهترین مکان دیگری که می توان زیره سبز را درون آن در منزل نگهداری نمود ظروف فلزی می باشد چرا که در آن به صورت کامل بسته می شود و این مورد یک مزیت محصوب می گردد.

فروشنده اصلی زیره سبز تازه

فروشنده اصلی زیره سبز تازه عرضه زیره سبز در انواع بسته بندی های مختلف در فروشگاه های مواد غذایی در سراسر کشور انجام می شود که علاوه بر این زیره سبز کیلویی در عطاری ها نیز به فروش می رسد‌. همچنین مهم ترین ویژیگی که این محصول را از دیگر ادویه ها متمایز می کند بدون شک عطر فوق العاده آن است.

زیره اعلا به طور کلی انواع متفاوتی دارد که از انواع آن می توان به زیره سبز و زیره سیاه اشاره نمود. در حال حاضر انواع زیره ها توسط فروشنده اصلی زیره سبز خرید و فروش می شود و باید در نظر داشت که قیمت انواع زیره در فصل برداشت به علت کمتر شدن در بازار افزایش می یابد.

فروش زیره سبز با توجه به عطر و طعم و فواید بی نظیر این ادویه فوق العاده روز به روز در حال افزایش است و در فروشگاه های سراسر کشور تولید و عرضه می گردد. از آنجایی که کشور ایران یکی از کشورهای اصلی در تولید این محصول می باشد که با اتکا به نیروی انسانی متخصص خود سعی در ارائه بهترین زیره سبز به خریداران است.

فروشنده این محصول سعی دارد تا بهترین محصولات خود را با کیفیت کامل و مرغوب به صورت مستقیم و با حذف واسطه ها و با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار دهد و سعی شده که به دیگر کشورهای منطقه نیز صادر گردد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما