مراکز توزیع زیره سیاه ایرانی

زیره سیاه ایرانی جزء ادویه جات بسیار معطر است که نه تنها در صنایع غذایی بلکه در صنایع دارویی نیز کاربرد دارد. مراکز توزیع زیره سیاه ایرانی سعی می‌ کنند این محصول باکیفیت بالا را به صورت فله و بسته بندی در چندین وزن مختلف با کیفیت مناسب ارائه دهند. حذف کامل واسطه ها سبب می‌ شود تا این مراکز نازلترین قیمت ممکن را برای زیره سیاه ارائه کنند.

مراکز توزیع زیره سیاه ایرانی

خواص مصرف زیره سیاه برای کودکان

خواص مصرف زیره سیاه برای کودکان زیره سیاه جزء گیاهان بسیار قدیمی است که در کشور ما پرورش پیدا می‌ کند و در بسیاری از ملل دیگر نیز زیره سیاه را به عنوان یک ماده دارویی می شناسند. در بررسی خواص و فواید درمانی زیره سیاه دریافتند که این گیاه می‌ تواند به طور کامل نفخ معده را از بین ببرد.

از آنجا که این دانه معطر را به عنوان یک ماده ضد نفخ می‌ شناسند، نقش تاثیر گذاری در درمان برخی از دل پیچه کودکان دارد. در صورتی که دل پیچه کودکان شدت داشته باشد با دمنوش زیره سیاه می توان آن را رفع کرد.

همچنین اگر کودکان دچار اسهال‌ های مزمن شوند می توان با استفاده دمنوش زیره سیاه کمک زیادی به درمان اسهال با سرعت بالاتر کرد.

نکته مهم این است که زیره سیاه شامل ترکیبات خاصی مانند تانن، موسیلاژ و املاح معدنی بسیار مقوی و مهم می باشد که در عصاره گیری حجم زیادی از این ترکیبات می تواند به راحتی جذب بدن شود. به همین سبب بهتر است تا در درمان مشکلات گوارشی کودکان به شکل دمنوش از زیره سیاه استفاده کنند.

جهت تهیه دمنوش زیره سیاه بهتر است تا ابتدا یک قاشق چای خوری از زیره را خرد کرده و در قوری و یا یک لیوان آب جوش قرار دهید، سپس آن را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی شعله غیر مستقیم گذاشته تا به خوبی دم بکشد. این داروی آماده شده را مجاز هستید که حداقل روزی ۳ فنجان به کودکان بدهید.

همچنین در برخی مواقع که کودکان دچار تنگی نفس می شوند نیز مصرف زیره سیاه و یا روغن آن نقش بسیار زیادی در برطرف شدن این مشکل با سرعت بالاتر دارد.

کمک به هضم غذا با مصرف زیره

زیر یک دانه معطر است که در داخل کشور ما به دو شکل زیره سبز و زیره سیاه کشت می‌ شود، معمولاً زیره سیاه به صورت کوهی بوده و خود رو است؛ اما زیره سبز را می‌ توان در مزارع نیز کشت کرد.

از آنجایی که طبع زیره گرم و دارای عطر کمی شیرین و تلخ است، استفاده درست و اصولی از زیره کمک می کند تا هضم غذا بهتر باشد. در بسیاری از فرهنگ ها از پودر زیره به عنوان یک ادویه رایج در طبخ غذا هایشان استفاده می‌ کنند به همین جهت نفق بسیاری از غذاها گرفته می‌ شود و برای معده آسیب رسان نیست.

ترکیبات خاصی که در زیر وجود دارد موجب می شود تا برخی از غده های داخل بدن که مسئول ترشح اسیدها، صفرا و آنزیم ها هستند بهتر تحریک شده و عمل هضم غذا در معده و روده بهتر صورت بگیرد.

محققین پس از تحقیقات فراوان دریافته اند که به دلیل هضم بهتر غذا در معده و روده استفاده مرتب از آن می تواند کمک زیادی در تنظیم متابولیسم بدن داشته باشد که تنظیم متابولیسم کمک می‌ کند تا وزن کاهش پیدا کرده و سطح کلسترول خون نیز پایین بیاید.

زیره سبز و زیره سیاه هر دو می توانند به هضم غذا کمک کنند و به دو صورت می توان زیره را برای این منظور استفاده کرد که شیوه اول به صورت پودر شده و اضافه کردن به غذا در حین طبخ و یا در هنگام خوردن می باشد.

اما به صورت دمنوش نیز می توان زیر را نیم کوب کرده و یک قاشق چای خوری از آن را با یک لیوان آب جوش دم کرده سپس مورد استفاده قرار دهید؛ اما در صورتی که فقط به دنبال هضم بهتر هستید به صورت پودر به همراه غذا میل کنید، نتایج بهتری را به دست می آورید.

مختصری درباره زیره سیاه

مختصری درباره زیره سیاه زیر در واقع یک گیاه دو ساله است که ساقه های آن توخالی و برگ های آن سبز با بریدگی هایی خاص می باشند، برگ های زیره معمولاً سفید رنگ بوده و به صورت چتر مرکب است که در انتهای ساقه های گل دهنده که بلندی آن ها به بیشتر از ۵۰ سانتیمتر می‌ رسد ظاهر می گردد.

ریشه گیاه زیر به صورت دوکی شکل است و میوه های آن دراز و باریک به طول ۵ میلیمتر می باشد که از دو طرف باریک هستند، گیاه زیر برای اینکه به مرحله باردهی برسد باید یک سال دوره رویش را بگذراند در سال دوم میوه می دهد.

زیره به دلیل عطر بسیار خاصی که دارد در بسیاری از ملل ها مشهور می باشد و از زیره سبز یا سیاه به عنوان ادویه لازم و ضروری هر آشپزخانه می توان یاد کرد؛ اغلب افرادی که از ادویه کاری استفاده می‌ کنند به طور حتم از هر دو زیره استفاده می‌ کنند و همچنین از زیر به طور اختصاصی نیز استفاده می شود.

اگر به بررسی ترکیبات شیمیایی زیره بپردازیم، باید بگوییم که این ماده حاوی ترکیباتی مانند تانن، مواد رزینی، یک روغن ثابت سبز رنگ، موسیلاژ، مواد قندی و مواد ازته و بسیاری از اسانس های دیگر را شامل می شود؛ که با بررسی دقیق تر برخی از مواد دارویی و گیاهی در آن برخورد می‌ کنیم که در درمان بسیاری از مشکلات موثر است.

زیر دارای یک طبع بسیار گرم و خشک می باشد و سرشار از املاح معدنی مانند: آهن، کلسیم، پتاسیم، منگنز و منیزیم است از آهن و مس در جهت تولید گلبول های قرمز خون و رفع کم خونی استفاده می‌ شود و همچنین ویتامین‌ های ضروری مانند ویتامین a، ویتامین e و ویتامین b نیز در این ماده به وفور یافت می شود.

در این بخش قصد داریم به طور مختصر به مهمترین خواص دارویی زیره اشاره کنیم که عبارتند از:

  • از زیرi به عنوان یک بادشکن قوی یاد می‌ شود.
  • در جهت افزایش شیر مادران شیرده کاربرد زیادی دارد.
  • از زیره به عنوان یک ماده ضد تشنج استفاده می کنند.
  • زیرi به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده نقش تاثیر گذاری در کاهش میکروب های معده دارد.
  • اکثر خانم‌ ها و دختران می‌ توانند برای کمتر کردن دردهای دوران قاعدگی از زیره به عنوان یک تسکین دهنده درد استفاده کنند.
  • از آن جایی که زیره به عنوان یک محرک عمل کرده و تمام سیستم بدن را تنظیم می کند می تواند در رفع افسردگی و هوشیاری و بیداری مغز کمک زیادی داشته باشد.
  • از زیره برای کاهش التهابات پوستی، رشد سریع سلول های پوست در مناطق آسیب دیده استفاده می شود.

توجه داشته باشید که تمامی خواصی که در این جا ذکر شد و اثرات دارویی خوب زیره در صورتی که امکان تهیه زیره تازه را داشته باشید بسیار موثر تر و بیش تر می باشد؛ زیرا برخی از اسانس ها درون زیره کاملاً فرار هستند و در صورت خرد شدن و یا گذر زمان ممکن است از بین برود.

از زیره در تمامی مواقع به عنوان یک ادویه غیر سمی و کاملاً خوراکی یاد می‌ شود؛ اما توجه داشته باشید که استفاده غیر مجاز و بیش از حد از هر ماده طبیعی ممکن است که آسیب های جبران ناپذیری به وجود بیاورد. به خصوص زیره که ممکن است برای برخی از افراد حساسیت هایی ایجاد کند. پس در مصرف این ماده مفید حد اعتدال را رعایت کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل دیگر از زیره استفاده نکنید.

آیا زیره خواب را بهبود می بخشد؟

با بررسی ارزش غذایی زیره در می یابیم که این محصول فواید بسیار زیادی دارد و با داشتن مواد معدنی مناسب و ویتامین های مختلف نقش تاثیر گذاری در بهبود کارکرد کلیه سیستم بدن دارد.

در بین مواد معدنی مفیدی که در زیره وجود دارد، منیزیم موجود در زیره نقش تاثیرگذاری در بهبود خواب سالم دارد؛ زیرا این ماده معدنی به شکل مستقیم مسئول بهبود خواب افراد می باشد، که با مصرف دانه های زیره سطح این ماده در بدن کاملاً نرمال می شود. نرمال شدن آن کمک می‌ کند تا برخی از بی خوابی های شبانه از بین برود.

همچنین در زیره چندین روغن و اسانس وجود دارد که هر کدام از این مواد نقش تاثیرگذاری در آرام کردن ذهن و مغز دارند و ذهن آرام به راحتی می‌ تواند خواب آرام را تجربه کند.

آنتی اکسیدان های بسیار قوی مانند فلاونوئید و لوتئین که در زیر وجود دارد نقش تاثیرگذاری در جذب رادیکال های مضر بدن دارند که به آسانی این رادیکال ها را از بدن دفع می‌ کند و می‌ تواند از ایجاد برخی بیماری‌ های عصبی جلوگیری کند که این تاثیرات همگی در بهبود خواب کمک می کند.

وجود ویتامین b نقش تاثیرگذاری در کاهش استرس های طولانی مدت که موجب بی خوابی می‌ شود، دارد؛ به همین سبب با مصرف طولانی مدت زیره می‌ توان به یک خواب خوب دست پیدا کرد.

فروش ارزان زیره سیاه

فروش ارزان زیره سیاه زیره سیاه ارزش بسیار بالایی دارد که از لحاظ دارویی و چه از لحاظ استفاده به عنوان یک ادویه معطر و خوش طعم، حجم خرید و فروش آن بالا می باشد. برای اغلب خریداران عمده که نیاز به حجم زیادی از زیره دارند اهمیت پیدا می‌ کند که زیره را با قیمت ارزان تهیه کنند.

فروش ارزان زیره سیاه فقط می تواند توسط مراکزی انجام شود که به شکل مستقیم و بدون واسطه در حال فعالیت هستند؛ زیرا حذف کامل واسطه ها از افزایش قیمت های بی دلیل جلوگیری می کند.

در حال حاضر دسترسی به مرکز فروش زیره بسیار آسان است؛ زیرا تمامی مجموعه های فروش گیاهان دارویی با توجه به خواص این محصول آن را ارائه می‌ کنند؛ اما نکته مهم مراکزی هستند که عرضه زیره سیاه را به شکل مستقیم انجام می دهند و قیمت های آنها در عین کیفیت بالا مناسب است.

در اینجا به معرفی برخی از مراکز که امکان دسترسی به آنها برای همه افراد وجود دارد می‌ پردازیم که با استفاده از هر کدام از این روش ها می‌ توانند زیره سیاه را باارزش بالا و قیمت ارزان تهیه کنند.

در واقع فروش ارزان زیره سیاه مرغوب توسط مراکزی که در ادامه بیان می‌ کنیم انجام می‌ شود که عبارتند از:

  • کشاورزان و افرادی که به شکل مستقیم زیره را از کوه ها جمع‌ آوری کرده و پس از پاکسازی برای فروش آماده می‌ کنند، می‌ توانند به عنوان بهترین مرکز جهت دسترسی به قیمت ارزان زیره محسوب شوند.
  • نمایندگی های پخش در شهرهای مختلف جزء مراکز معتبر هستند که قیمت زیره را با قیمت دست اول آن ارائه می دهند؛ زیرا به شکل مستقیم در حال فعالیت بوده و افزایش قیمت های بی دلیل ندارند.
  • سایت های معتبر آنلاین در صورتی که به درستی انتخاب شوند کمک زیادی در خرید این محصول باکیفیت بالا و قیمت مناسب می کنند.

شما می توانید با بررسی دقیق و اصولی هر کدام از این روش ها و مسیرها با توجه به شرایط خود بهترین را انتخاب کرده و اقدام به خرید مستقیم زیره از این مراکز فروش نمایید.

پخش عمده زیره سیاه ایرانی

در محصولات مختلفی که در بازار وجود دارد زیره سیاه ایرانی جزء با کیفیت ترین ها محسوب می شود که اغلب خریداران تهیه زیره ایرانی عمده را جزء اولویت‌ های خرید خود قرار می‌ دهند.

مرکز پخش عمده زیره سیاه ایرانی سعی می‌ کند این محصول با کیفیت بالا را هم به صورت فله و هم به شکل بسته بندی های با کیفیت به بازار ارائه کنند تا همه مصرف‌ کنندگان با توجه به شرایط و نیاز خود بتوانند این محصول را تهیه نمایند.

در حال حاضر با مراجعه به مراکز پخش عمده زیره سیاه این محصول را در بسته بندی های متفاوت از لحاظ شکل ظاهری و همچنین وزن پیدا می‌ کنید که هر کدام قیمت‌ های متفاوتی دارند.

چند مدل از بسته بندی هایی که می توان زیره را در آن یافت عبارتند از: بسته بندی زیره در نایلون های پلاستیکی شفاف، بسته بندی در ظرف‌ های پت با وزن های متفاوت و شکل ظاهری خاص و بسته‌ بندی در برخی از نایلون های پنجره دار که هر کدام از این بسته بندی ها می تواند به صورت بسته های ۱۰۰ گرمی، ۷۰۰ گرمی، ۵۰۰ گرمی و حتی تا یک کیلویی نیز باشد.

همچنین در مراکز پخش به شکل فله ای نیز می توانید مطابق حجم مورد نیاز خود تهیه کرده و در هنگام مصرف یا فروش این محصول به صورت خرده آن را به شکل های مد نظر خود مورد بسته بندی قرار دهید، که به طور حتم با قیمت های ارزان تری روبرو می شوید.

صادرات زیره سیاه عمده

صادرات زیره سیاه عمده ارزش و کیفیت زیره به حدی بالا است که اغلب افراد ترجیح می دهند که زیره کیلویی را تهیه کنند تا هم از لحاظ قیمت به صرفه تر باشد و هم بتوانند با خیال راحت از این محصول بهره مند شوند.

صادرات زیره سیاه عمده به دلیل کیفیت و ارزش بالایی که دارد در حجم های بالا صورت می گیرد و به دلیل اینکه بازار پسند باشد معمولاً شرکت‌ های بازرگانی سعی می‌ کنند تا این محصول را در بسته بندی های با کیفیت و مناسب ارائه کنند.

می دانیم که محصولات آماده شده برای ورود به بازارهای صادراتی باید در بالاترین سطح کیفیتی از لحاظ بسته بندی قرار داشته باشند تا بتوانند در بازارهای بین‌ المللی جایگاه مناسب برای محصولات تولید شده در کشور ما به دست آورند.

این مجموعه به عنوان یکی از برترین مراکزی است که در حوزه صادرات زیره سیاه عمده در حال فعالیت می باشد و با استفاده از دستگاه های روز بسته بندی و تهیه محصولات مرغوب سعی کرده است که بهترین جایگاه را برای محصولات ایرانی به دست آورد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما