مرکز تامین زیره سبز اعلا

زیره سبز اعلا ابتدا در مصر و در سواحل دریای مدیترانه کشف و یافت شد اما امروزه در مناطق دیگری مانند کشور عربستان ایران و غیره نیز شاهد این هستیم که زیره سبز در این مناطق نیز رشد پیدا می‌کند کشور ایران در میان کشورهای تامین کننده زیره سبز اعلام رتبه سوم جهان را دارد و یکی از اصلی ترین تولید کنندگان و تامین کنندگان زیره سبز مرغوب و درجه یک محسوب می‌شود. اما متاسفانه به علت وجود تحریم هایی که در زمینه اقتصاد برای کشور ما توسط بعضی از کشورها ایجاد شده است صادرات این محصولات تولیدی توسط تولید کنندگان آن با مشکل مواجه شده است.

مرکز تامین زیره سبز اعلا

طبع زیره سبز سرد است یا گرم؟

طبع زیره سبز سرد است یا گرم؟

زیره سبز از جمله ادویه هایی می باشد که به صورت خودرو و پرورشی کشت می گردد البته در ایران زیره سبز فقط به صورت پرورشی رشد پیدا می کند. در دنیای امروزه با وجود اینکه علم پزشکی و دارویی پیشرفت بسیار زیاد و چشمگیری داشته است اما بسیاری از افراد و پزشکان بر این اعتقاد هستند که به جای استفاده از داروهای شیمیایی بهتر است از داروهای گیاهی مناسب با نوع بیماری استفاده گردد و افراد بیشتری تمایل به استفاده از گیاهان دارویی برای درمان بیماری های خود دارند.

زیره نیز جزء یکی از این داروهای گیاهی محسوب می شود که افراد می توانند برای درمان برخی از بیماریهای خود از زیره سبز و یا سیاه و سایر گیاهان دارویی دیگر استفاده نمایند.این گیاه دارویی پرخاصیت به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی مانع از رشد میکروب ها در مواد غذایی نیز می گردد. زیره برای کسانی که دارای معده ضعیفی هستند و مدام دچار ترشح معده می باشند بسیار مناسب است. است. زیره سبز دارای طبعی گرم و خشک می باشد که در مقایسه با زیره سیاه میزان طبع گرم و خشک بودن آن کمتر است.

زیره سبز کوهی به دلیل داشتن طبعی گرم برای درمان نفخ و باد شکم بسیار موثر می باشد همچنین از زیره سبز به علت داشتن ویتامین های مختلف و متنوعی که دارد می توان برای بهبود کیفیت خواب و کاهش استرس نیز بهره مناسبی از آن برد. این گیاه دارویی پرخاصیت به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی مانع از رشد میکروب ها در مواد غذایی نیز می گردد.زیره سبز از جمله ادویه هایی ست که دارای وتامین هایی از قبیل کلسیم، پتاسیم، آهن، روی و منیزیم می باشد.

تقويت سيستم ايمني با مصرف زیره سبز

تقويت سيستم ايمني با مصرف زیره سبز

زیره سبز به عنوان یک ادویه نیز در اشپزی استفاده می‌شود و باعث خوشمزه تر و خوش عطر تر شدن غذا می‌گردد. از این ادویه برای تهیه و تولید ادویه کاری استفاده می شود و یکی از اصلی ترین ادویه های تشکیل دهنده پودر کاری می باشد. زیره سبز از جمله ادویه هایی هستند که به میزان قابل چشمگیری حاوی ویتامین c می باشد که با قرار دادن این ادویه خوش عطر در رژیم غذایی خود می توان سیستم ایمنی بدن خود را به صورت قابل توجهی افزایش داد.

همچنین زیره سبز به دلیل داشتن ویتامین c که دارد برای افرادی که در اثر استرس بخش قابل توجهی از سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف شده است مناسب می باشد چرا که میتواند عملکرد سیستم ایمنی را بهبود دهد و به علت دارا بودن ویتامین c میتوان از این ادویه برای درمان سرماخوردگی نیز استفاده نمود.زیره سبز علاوه بر این که سرشار از ویتامین C می باشد دارای ویتامین آهن نیز می باشد که برای کسانی که دارای کم خونی هستند توصیه می‌شود در رژیم غذایی خود حتماً زیره را فراموش نکند.

افرادی که دچار بیماری دیابت از نوع اول و یا نوع دوم هستند در ادرار آنها گولوکز وجود دارد و می توانند برای درمان و یا ختی پیشگیری از ابتلا به دیابت از زیره سبز در رژیم غذایی خود برای کاهش قند خون خود استفاده نماید.اما از آنجایی که این ادویه به صورت چشمگیری میزان قند خون را کاهش می‌دهد افرادی که دچار دیابت هستند در مصرف این ادویه باید احتیاط لازم را به عمل آورند. زیره سبز علاوه بر این که سرشار از ویتامین C می باشد دارای ویتامین آهن نیز می باشد که برای کسانی که دارای کم خونی هستند توصیه می‌شود در رژیم غذایی خود حتماً زیره را فراموش نکند.

بهترین مکان برای نگهداری زیره سبز

بهترین مکان برای نگهداری زیره سبز

معمولا نگهداری ادویه ها از جمله نگهداری زیره سبز به دلیل این که خاصیت ضد میکروبی دارند مقاومت بسیار زیادی در مقابل فاسد شدن دارند اما با این وجود بهتر است که ادویه ها مانند زیره سبز را در جای خشک و خنک نگهداری شود تا با این روش بتوانیم میزان طول عمر زیره سبز و سایر ادویه های دیگر را افزایش داد. زیره سبز اگر در جای گرم و مرطوب قرار بگیرد ممکن است دچار کپک زدگی و همچنین بوی نامطبوع و ناخوشایند به خود بگیرد و منجر به فاسد شدن این ادویه پرخاصیت گردد.

مکان نگهداری ادویه ها با توجه به شکل ظاهری آنها متفاوت است چرا که اگر مثلا پودر زیره باشد در ظرف های شیشه ای تیره به دور از نور آفتاب می تواند تا چندین ماه با حفظ خواص و عطر دلپذیر خود ماندگاری داشته باشد و اگر پودر نشده باشد می توان آن را در فریزر برای مدت زمان بیشتری مانند چند سال نگهداری نمود بدون اینکه فاسد شود. زیره اگر در معرض رطوبت قرار بگیرد حالت لزج به خود گرفته و حالتی خمیری مانند می شود به همین دلیل زمان استفاده از آن از قاشق تمیز و بدون رطوبت استفاده نمود.

فروش ویژه زیره سبز اعلا

فروش ویژه زیره سبز اعلا

فروش ویژه زیره سبز اعلا توسط تولید کنندگان این ادویه و همچنین کارخانه‌ها تولید کننده انواع ادویه جات می‌تواند به صورت عمده و یا خرده صورت بپذیرد اگر تولیدکنندگان امکان خرید مستقیم و بدون واسطه را برای خریداران زیره سبز اعلا به سایر ادویه های دیگر فراهم نمایند خریداران این محصولات می‌توانند با قیمتی بسیار کمتر و مناسب‌تر محصول مورد نظر خود را تهیه نموده. تولید کنندگان می توانند محصولات تولیدی خود را در میان نمایندگی ها و فروشگاه ها عرضه و وارد چرخه بازار نمایند.

از دیگر روش های فروش ویژه زیره می توان به فروش اینترنتی این محصول توسط مراکز آنها می باشد به گونه‌ای که تولید کنندگان با ایجاد یک سایت اینترنتی معتبر فروش اینترنتی خود را نیز آغاز کرده این سایت اینترنتی دارای نشان اعتماد الکترونیک می باشد و معمولاً توسط شخصی به نام ادمین اداره می گردد در این سایت اینترنتی که مخصوص فروش است تمام مشخصات لازم و مورد نیاز کالا در هنگام خرید برای مشتری درج می شود تا مشتری به مشخصات کالا هنگام خرید آگاهی داشته باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما