مرکز تولید زیره سیاه ارگانیک

زیره سیاه یک نوع ادویه بی نظیر است که کاربرد آن در آشپزی از دیرباز تاکنون مورد نظر سرآشپز های خانگی و رستورانی بوده و خواهد بود.اضافه کردن این ادویه به دستور پخت برخی از غذاها طعم فوق العاده ای می دهد. از زیره سیاه هم به صورت دانه کامل و هم به صورت آسیاب شده استفاده می کنند .

معمولا از دانه کامل آن برای طعم دار کردن انواع ترشی ها استفاده می کنند و نوع پودر شده آن نیز در آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیره سیاه ارگانیک ترکیبات زیادی رادر خود جای داده است از جمله روی، آهن ،فیبر و کلسیم . در ادامه مطلب با ما باشید تا بیشتر با خواص این دانه آشنا کنیم.

مرکز تولید زیره سیاه ارگانیک

میزان قند موجود در زیره سیاه

میزان قند موجود در زیره سیاه شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید زیره سیاه علاوه بر ارزش غذایی ارزش دارویی فوق العاده ای هم دارد به همین خاطر پزشکان طب سنتی و اسلامی خیلی بر مصرف آن تاکید می کنند.البته ناگفته نماند که زیره دارای دو نوع سیاه و سبز است ، پر واضح است که نوع سیاه آن عطر و بو و طعم بهتری دارد پس خاصیت دارویی آن نیز نسبت به نوع سبز آن بیشتر است.

شاید بتوان گفت مهم ترین خاصیت درمانی زیره سیاه برای کاهش قند خون است، همان طور که مطلع هستید مرض قند یا همان دیابت یکی از نگرانی های پزشکان در حوزه سلامت است چون متاسفانه این بیماری خیلی در حال پیشرفت است و حتی شاهد مبتلا شدن کودکان نیز به این بیماری هستیم.

خوشبختانه گیاهان دارویی زیادی هستند که در پیشگیری از این بیماری موثر هستندهمان طور که گفتیم یکی از این گیاهان زیره سیاه است. پزشکان علوم آزمایشگاهی طی تحقیقاتی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که تاثیر گلی بنکلامید به عنوان داروی دیابت با زیره سبز برابری می کند.

زیره سیاه و گلی بنکلامید هر دو به طور یکسان بر کاهش چربی و کلسترول نیز موثر هستند و هر دو قند خون را کاهش می دهند پس بیماران دیابتی حتما زیر نظر پزشک خود زیره سیاه را مصرف کنند چون مصرف خودسرانه زیره سیاه و گلی بن کلامید باهم ممکن منجر به افت قند خون شود که خطرات جبران ناپذیری داشته باشد.

تقويت سيستم ايمني بدن با زیره

تقويت سيستم ايمني بدن با زیره همان طور که قبلا گفتیم زیره سیاه این دانه ریز و کوچک فواید و خواص دارویی و غذایی زیادی دارد که از اثرات آن می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود وضعیت قلب، کنترل قند خون و بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کاهش وزن و کاهش فشارخون اشاره کرد‌ در ادامه این مطلب می خواهیم به تاثیر این دانه بر تقویت سیستم ایمنی بدن بپردازیم با ما همراه باشید.

سیستم ایمنی بدن همان گونه که از نامش پیداست وظیفه حفاظت و نگه داری از بدن را به عهده داردو در بیست و چهار ساعت شبانه روز فعال است و بی وقفه کار می کند. سیستم ایمنی از بدن در برابر انواع ویروس ها، باکتری ها، میکروب ها و بیماری ها دفاع می کندو از ورود آن ها به بدن جلو گیری می کند.

اگر میکروبی وارد بدن شد این دستگاه به مبارزه با آن می پردازد تا آن را ازبین ببرد پس در نهایت سیستم ایمنی بدن باید خود دارای منبع غنی از انرژی و مواد غذایی باشد تا بتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد و مانع از ورود هر ناپاکی به بدن شود.ویتامین سی بهترین گزینه برای تقویت این سیستم است که در زیره سیاه بسیار یافت می شود.

اولین نکته ای که باید به آن اشاره کنم این است که زیره سیاه در واقع به خاطر داشتن مقدار زیادی ویتامین سی خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد و به خاطر داشتن انواع ویتامین ها و مواد معدنی دیگر در حفظ و سلامت قلب کاربرد دارد و به نوعی ضربان قلب را منظم نگه می دارد در نتیجه از سکته های قلبی جلو گیری می کند.

ویتامین سی موجود در زیره محرکی قوی در به کار انداختن گلبول های سفید خون است و بدن با مصرف زیره در برابر بیماری ها به نوعی واکسینه می شود. ناگفته نماند که مصرف زیره برای افرادی که از چاقی هم رنج می برند تاثیر خود را ثابت کرده است چون به خاطر داشتن فیبر بالا با چربی های دور شکم می جنگد.

از دیگر خواص زیره ضد نفخ بودن آن است و برای درمان یبوست تاثیر گذار است مخلوط زیره نبات یا زیره عسل می تواند تا حد زیادی مشکلات گوارشی شما را بهبود ببخشد، همچنین که زیره منبع غنی از روی است که برای تحکیم استخوان ها و سلامت دندان ها نیز موثر است.

بهترین مکان برای نگهداری زیره سیاه

بهترین مکان برای نگهداری زیره سیاه گفتیم که زیره سیاه از مهم ترین گیاهان دارویی است که امروزه طب سنتی تاکید زیادی بر مصرف آن می کنند.علاوه بر دانه زیره روغن و عرق آن نیز خواص خودش را دارد.شاید برای خیلی از شما این سوال پیش بیاید که زیره سیاه ممتاز را در چه مکانی و چه ظرفی با چه درجه حرارتی می توان نگه داری کرد تا بتوان در دراز مدت از آن استفاده کرد.

اشاره کردیم که زیره سیاه خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد و همین مانع خوبی برای جلوگیری از هر گونه میکروبی به بافت آن است اما باید توجه داشته باشید که هرچه شرایط نگهداری زیره سیاه بهتر باشد ماندگاری بیشتری خواهد داشت .

زیره سیاه نیز مانند دیگر ادویه ها باید از هر گونه نم و رطوبتی به دور باشد و در محیطی کاملا خشک و بدون نور مستقیم خورشید نگهداری شود.چون نم و رطوبت باعث ورود انواع میکروب ها و ویروس ها به داخل آن می شود و در نتیجه رنگ و مزه آن تغییر می کند.

زیره را داخل ظروف دربسته تمیز و به دور از حرارت گاز قرار دهید چون ادویه جات در مجاورت گرما عطر و طعم خود را ازدست می دهند. همان طور که گرما برای ادویه جات خوب نیست سرمای زیاد هم از عطر آن می کاهد پس ادویه ها را داخل یخچال هم نگهداری نکنید. بهترین مکان برای ادویه جاتی مانند زیره جاهای خشک و تاریک است.

شرکت توزیع زیره سیاه ارگانیک

شرکت توزیع زیره سیاه ارگانیک خواص بی نظیر زیره سیاه درجه یک بازار فروش نسبتا خوبی هم برای تولید کنندگان و عرضه کنندگان این محصول فراهم کرده است.شرکت توزیع زیره این محصول را هم به صورت فله ای و هم بسته بندی به بازار عرضه می کند.

خریداران زیره درجه یک می توانند هم با مراجعه به نمایندگی های معتبری که در سراسر کشور فعالیت می کنند اقدام به خرید کنند وهم به صورت اینترنتی سفارش خود را ثبت کنند تا در هر دو حالت خرید خود را با کمترین قیمت و بدون واسطه انجام دهند.

ما در این سایت همواره در تلاشیم محصولی را به شما معرفی کنیم که هم از کیفیت عالی برخوردار باشد و هم دارای قیمت مناسبی باشد هدف ما جلب رضایت شماست.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما