مرکز عرضه زیره ایرانی عمده

زیره گیاهی معطر است که در دو نوع زیره سبز و زیره سیاه به بازار عرضه می شود. زیره در پخت انواع غذاها و چای های گیاهی استفاده می شود و دارای خواص درمانی بیشماری است. زیره معمولاً در اطراف مشهد و سبزوار کشت و برداشت می شود، ولی زیره سبزوار کیفیت بهتری دارد و به عنوان زیره ایرانی عمده شناخته می شود.

مرکز عرضه زیره ایرانی عمده

بهبود هضم با مصرف زیره

بهبود هضم با مصرف زیره

زیره یا زیره کوهی با نام علمی Carum carvi L. یکی از گیاهان باستانی است که از سالیان دور در ملل مختلف مورد استفاده دارویی بوده است. اکثر منابع معتبر علمی زیره سیاه را برای درمان سوء هاضمه مفید می دانند. مواد موثره زیره شامل اسانس (کارون، دی هیدرو کارون، فلندر)، تانن ها، روغن ها، موسیلاژ و قندها می باشد که دارای اثرات درمانی تقویت کننده و نیروبخش، ضد نفخ، ضد اسپاسم و قولنج، بادشکن، ضد عفونی کننده و درمان بیماری می باشد.

قلب بچه ها جویدن زیره بعد از غذا نیز باعث بهبود هضم و رفع بوی بد دهان می شود. بهبود هضم زیره در طول تاریخ برای درمان چندین بیماری گوارشی از جمله سوء هاضمه و زخم معده استفاده می شده است. تعدادی از مطالعات کوچک انسانی نشان می دهد که زیره علائم سوء هاضمه مانند گاز، گرفتگی عضلات و نفخ را از بین می برد.

زیره از رشد باکتری های مضر در روده جلوگیری می کند و در عین حال باکتری های مفید را دست نخورده باقی می گذارد. این باکتری های خوب مواد مغذی تولید می کنند، التهاب را کاهش می دهند، هضم را بهبود می بخشند و از سیستم ایمنی بدن شما حمایت می کنند. در طب سنتی از زیره سیاه برای درمان بیماری های گوارشی مانند سوء هاضمه، نفخ، زخم معده، نفخ و بهبود سلامت دستگاه گوارش به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد اسپاسم قوی آن استفاده می شود.

اسانس زیره رشد باکتری های مضر روده را کاهش می دهد در حالی که باکتری های مفید سالم می مانند. باکتری های مفید روده باعث کاهش التهاب، بهبود هضم و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. عصاره زیره سیاه همچنین از رشد هلیکوباکتر پیلوری که باعث زخم معده و التهاب دستگاه گوارش می شود، جلوگیری می کند.

مقدار مصرف مجاز زیره برای سالمندان

مقدار مصرف مجاز زیره برای سالمندان

زیره گیاهی از خانواده جعفری است که به عنوان طعم دهنده و نوعی چاشنی معطر در بسیاری از غذاها استفاده می شود. زیره گرم طبیعت است و در دو نوع زیره و زیره سیاه موجود است. این ادویه طعم نسبتاً تلخی دارد و دارای خواص دارویی و درمانی فراوانی است.

زیره به عنوان یکی از اجزای اصلی پودر کاری و فلفل قرمز استفاده می شود و در بسیاری از محصولات غذایی تجاری استفاده می شود. گل های زیره سفید یا صورتی هستند و به صورت چتری در انتهای ساقه ظاهر می شوند. این گیاه به صورت وحشی در منطقه مدیترانه رشد می کند. میزان مصرف زیره به فرم های استفاده شده بستگی دارد.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف نصف قاشق چای خوری تا یک قاشق غذاخوری (1-6/7 گرم) زیره سبز 3 بار در روز برای بدن بی خطر است. می توانید 1 تا 2 قاشق چایخوری زیره سیاه خرد شده را با یک فنجان آب ترکیب کرده و بین وعده های غذایی 2 تا 4 بار در روز میل کنید.

می توانید حدود 1 قاشق چایخوری تنتور زیره سیاه را سه بار در روز استفاده کنید.زیره به عنوان یکی از اجزای اصلی پودر کاری و فلفل قرمز استفاده می شود و در بسیاری از محصولات غذایی تجاری استفاده می شود. گل های زیره سفید یا صورتی هستند و به صورت چتری در انتهای ساقه ظاهر می شوند. این گیاه به صورت وحشی در منطقه مدیترانه رشد می کند. میزان مصرف زیره به فرم های استفاده شده بستگی دارد.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف نصف قاشق چای خوری تا یک قاشق غذاخوری (1-6/7 گرم) زیره 3 بار در روز برای بدن بی خطر است. می توانید 1 تا 2 قاشق چایخوری زیره سیاه خرد شده را با یک فنجان آب ترکیب کرده و بین وعده های غذایی 2 تا 4 بار در روز میل کنید. می توانید حدود 1 قاشق چایخوری تنتور زیره سیاه را سه بار در روز استفاده کنید.

شما می توانید 3-4 میلی لیتر عرق زیره را 3-4 بار در روز مصرف کنید. روغن زیره رقیق شده تا 2% (3 تا 6 قطره روغن زیره رقیق شده در مقداری روغن یا آب حامل) می تواند به صورت موضعی استفاده شود.

ضد التهاب بودن زیره سیاه

ضد التهاب بودن زیره سیاه زیره دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی و ضد التهابی است. در حالی که التهاب یک واکنش طبیعی بدن است ، التهاب مزمن می تواند منجر به بیماری های مختلف مانند بیماری التهابی روده (IBD) شود.

علائم ممکن است شامل زخم ، گرفتگی عضلات ، گاز ، اسهال و تحریک دستگاه گوارش باشد. روغن زیره باعث کاهش التهاب و پف می شود. همچنین پوست سوخته را با رشد سریع سلول های پوست در ناحیه آسیب دیده کنترل می کند.

بازار خرید زیره ایرانی عمده

بازار خرید زیره ایرانی عمده دوره رشد زیره سبز 100 تا 120 روز و با دمای مناسب 25 تا 30 درجه سانتیگراد است ، بنابراین محصولی مقاوم به مناطق گرمسیری یا نیمه گرمسیری و همچنین خشکسالی است.

اگر درجه حرارت پایین باشد ، رنگ زیره سبز از سبز به بنفش تغییر می کند ، بنابراین آب و هوای مدیترانه ای برای رشد خوب آن به مدت 3 تا 4 ماه در تابستان گرم مناسب است. دانه های زیره در برابر سرمازدگی بسیار آسیب پذیر هستند و برای جلوگیری از این امر ، با 0.1 درصد اسید سولفوریک سم پاشی شده و قبل از یخبندان آبیاری می شود.

از آنجا که نهال زیره کوچک و ضعیف است ، بذرها قبل از کاشت به مدت 8 ساعت خیس می شوند تا گیاه در جوانه زنی تقویت شود. پرورش زیره در خشکی با خاک شور دشوار است و برای رشد به خاکهای حاصلخیز ، شنی و اکسیژن دار نیاز دارد. 300 هزار تن زیره در جهان تولید می شود که 70 درصد آن از هند و چین است. 90 درصد زیره تولید شده در جهان معادل 63 درصد در هند مصرف می شود.

به طور کلی میزان زیره سیاه در کرمان بسیار اندک است و بیشتر زیره موجود در بازار وارداتی است؛ بنابراین ، هنگام خرید زیره سیاه باید به ظاهر و ویژگی های کیفی زیره توجه کنید تا زیره سیاه وارداتی یا زیره سبز رنگی را به جای زیره سیاه کرمان با قیمت بالایی خریداری نکنید. گی گینه ، به عنوان مرجع فروش محصولات عطر ، خدمات با کیفیت و باکیفیتی را در تهیه و خرید عمده زیره سیاه و زیره سبز به شما ارائه می دهد.

بنابراین ، اگر به دنبال خرید زیره سیاه به صورت عمده هستید ، توصیه می کنیم برای خرید یک محصول با کیفیت و قیمت مناسب به مراکز معتبر و مجاز فعال در زمینه عمده فروشی زیره سیاه و سبز مراجعه کنید. در اینجا سعی می کنیم راهنمای کامل و جامعی در مورد انواع زیره سیاه موجود در بازار ، نکاتی در مورد خرید زیره سیاه با کیفیت بالا و قیمت روز زیر سیاه ارائه دهیم.

بنابراین پیشنهاد می کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید. خرید زیره ایرانی در ایران بیشتر در عطاری ها انجام می شود. این محصول به صورت زیره پاک شده و پاک نشده هست ولی بیشتر اوقات تولید و خرید آن به صورت پاک شده است.

دانه زیره در مقابل سرمازدگی بسیار آسیب پذیر است و برای جلوگیری از این امر، آن را با اسید سولفوریک 1/0 درصد پاشیده و قبل از یخ زدن آبیاری می کنند. از آنجایی که نهال های زیره کوچک و ضعیف هستند، بذرها را به مدت 8 ساعت قبل از کاشت خیس می کنند تا گیاه در جوانه زنی تقویت شود.

زیره سبز در زمین های دارای خاک های شور به سختی رشد می کند و برای رشد به خاک های حاصلخیز، شنی و دارای اکسیژن نیاز دارد. 300000 تن زیره در دنیا تولید می شود که 70 درصد آن از هند و چین است. 90 درصد زیره تولید شده در جهان معادل 63 درصد در هند است. به طور کلی میزان زیره سیاه کرمان بسیار کم است و بیشتر زیره های موجود در بازار وارداتی است.

بنابراین هنگام خرید زیره سیاه باید به ویژگی های ظاهری و کیفی زیره توجه کنید تا زیره سیاه وارداتی یا زیره سبز رنگی را به جای زیره سیاه کرمان با قیمت بالا خریداری نکنید. گای گینه به عنوان مرجع فروش محصولات عطر، خدمات با کیفیتی را در تهیه و خرید عمده زیره سیاه و زیره به شما ارائه می دهد. بنابراین اگر به دنبال خرید عمده زیره سیاه هستید، توصیه می کنیم برای خرید محصولی با کیفیت و قیمت مناسب به مراکز معتبر و مجاز فعال در زمینه فروش عمده زیره سیاه و سبز مراجعه کنید.

در اینجا سعی داریم راهنمای کامل و جامعی از انواع زیره سیاه موجود در بازار، نکات خرید زیره سیاه مرغوب و قیمت روز زیر سیاه ارائه دهیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید. خرید زیره ایرانی در ایران بیشتر در عطاری ها انجام می شود. این محصول تمیز می شود و مانند زیره تمیز نمی شود، اما در اکثر مواقع تولید و خرید آن تمیز می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما