مرکز فروش زیره سیاه ایرانی

در مرکز فروش زیره سیاه ایرانی ، زیره سیاه اصیل را می توان یافت ،همچنین زیره سیاه با کیفیت و با قیمت مناسب را تهیه کرد. زیره گیاهی معطر و با خاصیت های فراوان است. زیره دارای انواع مختلفی است که یکی از نمونه های معروف و پرمصرف آن زیره سیاه است. تولید کننده اصلی و برتر زیره سیاه در ایران شهر کرمان است . به گونه ای که کرمان را با زیره می شناسند و زیره کرمان و یا دارچین گل سرخی کرمانی معروف و نام دار است. زیره سیاه شباهت بسیار زیادی به زیره سبز دارد و به عنوان یک ادویه و به شکل پودر شده استفاده می شود.

مرکز فروش زیره سیاه ایرانی

خواص درمانی زیره سیاه چیست؟

خواص درمانی زیره سیاه چیست؟ زیره یکی از گیاهان بومی و مختص قاره آسیا است که با توجه به عطر و طعم بی نظیرش در تهیه انواع غذا به عنوان یک ادویه استفاده می شود. زیره سیاه نه فقط به عنوان یک ادویه و طعم دهنده بلکه به عنوان یکی از گیاهان دارویی نیز مصرف می شود. از خواص بی شمار و درمانی زیره سیاه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • خواص زیره سیاه برای مشکلات روده ای و شکمی : زیره ی سیاه یک ضد نفخ قوی و موثر است. توانایی خوبی در تسکین دردهای شکمی و کاهش هرگونه گاز شکمی را دارد.
  • خاصیت نابود کردن کرم های انگلی معده : زیره سیاه با داشتن “کارون” باعث نابودی کرم های انگلی می شود. می توان به راحتی با مصرف زیره ی سیاه به عنوان یک چاشنی در غذاها بدون هیچ عارضه و دردی کرم های انگلی معده را ازبین برد.
  • زیره سیاه یک ضد اسپاسم قوی : روغن دارچین نرم سیاه می تواند به راحتی انقباضات عضلانی را تسکین دهد و از ان ممانعت کند.
  • درمان سرفه با زیره سیاه : از دانه های زیره سیاه برای درمان و تسکین سرفه های خشک می توان استفاده کرد همچنین ترکیب آن با فلفل سیاه نیز بسیار موثر است.
  • زیره سیاه برای سلامت نگه داشتن قلب : زیره سیاه دارای پتاسیم است و همین باعث حفظ ضربان مرتب قلب می شود. زیره سیاه با پایین نگه داشتن فشار خون و کاهش سطح کلسترول در بدن به سلامتی قلب کمک می کند.
  • زیره سیاه ادرار آور است : روغن دانه های زیره سیاه یک ادرار آور خوب است . این روغن به افرادی که دچار مسدود شدن مجاری ادرار شده اند کمک می کند .
  • زیره سیاه به بهبود هضم کمک می کند : مصرف زیره سیاه باعث ترشح بیشتر و بهتر آنزیم های گوارشی شده و به هضم بهتر غذا کمک می کند.
  • زیره سیاه یک اشتها آور مناسب است : مصرف زیره سیاه باعث تسکین یبوست شده و فرآیند گوارش را سرعت می بخشد و این کار به افزایش آشتها کمک می کند.
  • زیره سیاه با پیری پوست مبارزه می کند : مصرف زیره سیاه چین و چروک را کاهش می دهد .
  • زیره سیاه عفونت پوست سر را از بین می برد : در درمان شپش و شوره سر که باعث خارش و ریزش مو می شوند زیره سیاه یک درمان بسیار موثر و مناسب است.
  • زیره سیاه متابولیسم بدن را بهبود می بخشد : زیره سیاه دارای مقدار قابل توجهی منگنز است که به کتابولیسم بدن کمک می کند .
  • زیره سیاه برای بهبود دهنده خواب و درمان بی خوابی : مقدار زیاد منیزیم در زیره سیاه به داشتن خواب سالم کمک می کند و همچنین در درمان بی خوابی بسیار کمک کننده است.

برای بهره بردن از این خواص کافی است مقداری زیره سیاه اعلا را تهیه کرده و به غذاهای خود اضافه کنید تا تاثیر فوق العاده آن را مشاهده کنید.

بهبود خواب با مصرف زیره سیاه

بهبود خواب با مصرف زیره سیاه همانطور که در خواص درمانی زیره سیاه به آن اشاره شد زیره سیاه یک بهبود دهنده خواب و موثر در درمان بی خوابی است. منیزیم ماده ای معدنی است که در داشتن یک خواب با کیفیت و خوب بسیار موثر است و زیره سیاه دارای مقدار قابل توجهی منیزیم است. با مصرف دانه های زیره سیاه می توانید خوابی بهتر داشته باشید . کافی است این دانه های پرخاصیت را در رژیم غذایی خود جای دهید.

می توانید از پودر دانه های زیره سیاه درجه یک در تهیه غذاها به عنوان یک عطر دهنده خوب استفاده کنید . مصرف دانه های زیره سیاه نه تنها در بهبود کیفیت خواب موثر است بلکه یک درمان طبیعی و بی عارضه برای بی خوابی است .

ویژگی ظاهری زیره سیاه

ویژگی ظاهری زیره سیاه زیره سیاه یا زیره ایرانی دانه ای معطر با کاربرد پزشکی و آشپزی است . گیاه زیره سیاه شبیه به بوته هویج است و برگ های این گیاه حدود۲۰ تا ۳۰ سانتی متر رشد می کند و ارتفاع این گیاه تا حدود ۵۰ سانتی متر می رسد. دانه های زیره سیاه به اندازه حدودا ۲ میلی متر هستند و هرکدام ۵ خط برجسته روی سطح خود دارند. دانه های زیره سیاه شباهت بسیار زیادی به دانه های رازیانه دارند اما دانه های رازیانه کمی درشت تر هستند همچنین عطر هایی متفاوت از هم دارند.

زیره سیاه و زیره سبز تنها تفاوتی ظاهری که باهم دارند در رنگ آن هاست اما در خواص باهم تفاوت هایی دارند .

فروشنده بهترین زیره سیاه ایرانی

فروشنده بهترین زیره سیاه ایرانی امروزه انواع زیره سیاه در بازار به روش های مختلفی عرضه می شود . کرمان مرکز اصلی کاشت و پرورش زیره سیاه در ایران است . فروشندگان زیادی از این شهر اقدام به فروش مستقیم و غیر مستقیم زیره سیاه می کنند . بهترین نوع زیره سیاه ایرانی را می توانید از فروشندگان معتبر کرمانی خریداری کنید . زیره سیاه را به شکل های مختلفی در بازار به فروش می رسانند . معمول ترین آن ها زیره سیاه کیلویی است اما در فروشگاه ها نیز می توانید به راحتی زیره سیاه بسته بندی را تهیه کنید .

قیمت زیره سیاه ایرانی مرغوب تا حد زیادی بسته به نوع برداشت و میزان سختی آن است. بسیاری اقدام به برداشت محصول زیره سیاه به شکل کوهی آن می کنند . این نوع زیره سیاه، بهترین نوع زیره است . زیره سیاه کوهی به شکل خودرو است و بدون دخالت انسان در کوه ها رشد می کند. سختی برداشت این نوع محصول بسیار بیشتر است در نتیجه از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. قیمت زیره به تمیزی یا به اصطلاح پاک شده بودن آن نیز وابسته است و قیمتی بالاتر از زیره سیاه تمیز نشده دارد .

زیره سیاه صادراتی نیز یکی از محصولات مهم در حوزه صادرات است و توانسته با حفظ کیفیت خوب خود در بازار بسیاری از کشور ها جایگاه خوبی را بدست آورد.

  • تبلیغات: 
    1. قیمت انواع پودر کاری گلستان
    2. محتویات ادویه پرخاصیت پودر کاری
    3. رازیانه طب سنتی اسلامی
    4. خرید اینترنتی تخم کتان در بازار ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما