مرکز پخش زیره سیاه مرغوب

مرکز پخش زیره سیاه مرغوب، استان زیبای کرمان بوده که نمایندگی هایی را در سراسر کشور برای عرضه هر چه بهتر و کامل تر محصولات گیاهی خود دارد. فروش زیره سیاه مرغوب و اعلا با قیمت مناسبی انجام می گیرد و جالب است بدانید که انوع زیره کوهی یا همان زیره سیاه کرمان، یکی از نایاب ترین داروهای گیاهی در سراسر جهان به شمار رفته که از این جهت جزو کالاهای صادراتی محسوب می گردد. اما زیره اعلا چه ویژگی هایی را داشته و به چه مصارفی می رسد؟

مرکز پخش زیره سیاه مرغوب

ویتامین های موجود در زیره سیاه

ویتامین های موجود در زیره سیاه زیره پاک شده سیاه و سبز جزو معدود گیاهان دارویی و ادویه جاتی به شمار می رود که عطر خوشایندی را داشته و می توان آن را به صورت خام نیز مصرف کرد. زیره سیاه را با نام زیره کرمانی نیز می شناسند و دارای محبوبیتی جهانی است.

زیره نکوبیده یا خام و زیره پودر شده و درجه یک هر دو به یک اندازه از خواص و ویتامین های مفید برخوردار هستند، به شرط آن که به شیوه صحیح مورد کاربرد قرار گیرند و زیاد آن ها را نجوشاند یا آبپز نکرد.

همانگونه که اشاره شد زیره دارای خواص و ویتامین های متعددی است که برای سلامتی کلی بدن بسیار مفید خواهد بود. اغلب مردم به ویژه ورزشکاران از زیره برای تقویت قوای جسمانی و تناسب اندام یا کاهش وزن یاری می جویند.

چرا که زیره به دلیل دارای بودن ویتامین های گروه B، خاصیت سیرکنندگی بالایی را داشته و اشتها را در سطح نرمال نگه می دارد. از مهم ترین خواص و ویتامین هایی که می توان برای زیره سیاه مرغوب نام برد عبارت است از:

  • زیره دارای تمامی ویتامین های گروه B می باشد یعنی B1، B2، B6 و B12.
  • ویتامین هایی چون K، C و E نیز به وفور در زیره سیاه و سبز یافت می شود.
  • زیره سیاه درجه یک می تواند بی خوابی را درمان کند و باعث خوابی راحت و آرام گردد.
  • زیره علاوه بر رفع احساس گرسنگی، تشنگی را نیز مرتفع می سازد به ویژه در مناطق گرمسیر.
  • زیره سیاه، معده و دستگاه گوارش را تقویت می کند.
  • انواع زیره سیاه ضد نفخ بوده و هضم غذا را آسان تر می نماید.
  • مصرف زیره باعث بهبود عملکرد قلب و عروق شده و سلامتی آن را تضمین می کند.
  • در دوران قاعدگی بانوان، مصرف زیره توصیه می شود؛ بدین صورت که آن را بر روی برنج یا پنیر و… بریزند و میل کنند و یا به شکل دمنوش آن را مصرف نمایند.
  • با کمک زیره سیاه و زیره سبز می توان دل پیچه و دل درد را در کودکان، مرتفع نمود.

مزه دار کردن چاشنی با استفاده از زیره

مزه دار کردن چاشنی با استفاده از زیره زیره یکی از اجزای اصلی و کاربردی انواع ادویه به خصوص ادویه کاری به شمار می رود و عطر دل انگیزی به آن می بخشد. در ادویه جات غالبا از زیره سبز استفاده می کنند چه به شکل پودر شده و چه به شکل نکوبیده، زیرا موجب طبخ بهتر خوراک شده و غذا را خوش طعم تر می سازد.

چاشنی را با کمک انواع زیره می توان به آسانی مزه دار کرد، به عنوان مثال برخی از بانوان عزیز از زیره برای مزه دار کردن مرغ و گوشت استفاده می کنند؛ زیرا هم بوی بد آن را مرتفع می سازد و هم طعمی فوق العاده به آن می بخشد.

همانگونه که پیشتر نیز به این مسئله پرداخته شد از زیره سبز می توان به صورت خام و یا به عنوان چاشنی در غذا استفاده کرد؛ زیره از معدود ادویه جاتی است که کارایی دوگانه داشته و نقش مهمی در سلامتی ایجاد می کند.

زیره دارای طبعی گرم بوده که از این رو برای افرادی با طبع بلغم یا در اصطلاح سردمزاجان، بسیار مناسب بوده و توصیه شده است. زیره سرشار از آنتی اکسیدان بوده و اگر به کمک فلفل قرمز یا فلفل سیاه برای مزه دار کردن یا چاشنی غذا استفاده شود، کارایی شگفت انگیزی را خواهد داشت.

پیشگیری از ابتلا به دیابت با زیره

پیشگیری از ابتلا به دیابت با زیره خاصیت ضد چاقی و اضافه وزن انواع زیره سیاه و زیره سبز بر کسی پوشیده نیست، به طوری که اکثریت مردم به این دلیل به سراغ خرید زیره سیاه یا سبز می روند که به تناسب اندام ایده آل خود دست یابند.

اما مصرف زیره باعث می شود که علاوه بر کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل از بیماری هایی چون دیابت نوع ۲ نیز در امان ماند و یا در صورت ابتلا، روند آن را بهبود بخشید. محققان دریافتند که رابطه معناداری بین چاقی شکمی و پهلو با دیابت نوع دو وجود دارد که با مصرف مقدار کافی از زیره سبز می توان این روند را بهبود بخشید و از پیشروی آن جلوگیری کرد.

با مصرف زیره می توان قند خون را به میزان قابل توجهی کاهش داد و سیستم ایمنی و دفاعی بدن را بالا برد. در واقع شما با خرید زیره سیاه خوب و درجه یک، تنها یک ادویه یا چاشنی را به منزل نمی برید بلکه دارویی مفید برای سلامتی کلی بدن فراهم می آورید که هیچ ضرری را متوجه حال شما نخواهد کرد!

با مصرف و خرید زیره سیاه، علاوه بر غلبه بر بیماری هایی چون دیابت می توان از امراضی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد نیز در امان ماند:

  • می توان استرس و اضطراب را کاهش داد.
  • بیماری های اعصاب و روان را بهبود بخشید.
  • سندرم روده تحریک پذیر را به مرور درمان کرد.
  • حافظه را تقویت کرد و سطح یادگیری را در کودکان و سالمندان افزایش داد.
  • انواع زیره خاصیت ضد سرطانی بالایی را دارد.
  • بیماری های گوارشی را می توان به آسانی با دمنوش زیره درمان کرد.
  • سطح کلسترول خون را می توان در سطح نرمال نگه داشت.
  • و… .

صادر کننده زیره سیاه مرغوب

صادر کننده زیره سیاه مرغوب صادر کننده زیره سیاه مرغوب همانطور که اشاره شد اغلب در استان کرمان فعالیت دارد و به توزیع عمده انواع زیره در داخل و خارج از کشور می پردازد. زیره سیاه کرمان جزو کمیاب ترین نوع گیاهان دارویی و چاشنی غذا به شمار می رود که نقش مهم و حیاتی در سلامتی بدن داشته و از این رو متقاضی گسترده ای را از سر تا سر جهان دارد.

زیره سیاه صادراتی از اندازه و سایز درشت تری برخوردار بوده و کیفیت مرغوب تری را شامل می شود. فروش زیره و صادر نمودن آن به کشورهای دور و نزدیک در قالب بسته بندی های نایلونی یا قوطی های فلزی، انجام می گیرد؛ تا ضمن زیبایی در بسته بندی، کیفیت محصول نیز آسیب نبیند!

پخش زیره سیاه و زیره سبز مستقیما از طریق سایت نیز صورت می پذیرد که میانبری است برای دست یابی به محصولی ارگانیک و درجه یک، با حذف واسطه و تقبل هزینه های اضافی.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما